METRANS rozpoczął rozbudowę terminala intermodalnego w Gądkach


W Gądkach koło Poznania rozpoczęły się prace związane z rozbudową terminala intermodalnego METRANS-u. Projekt, który potrwa do połowy 2026 r., obejmuje kompleksową modernizację systemów przeładunkowych, układu placu manewrowego oraz poprawę dostępu kolejowego. Obecnie teren obiektu zajmuje powierzchnię 175 tys. m² i obsługuje 10 reachstackerów, magazynując do 8800 TEU. Wykorzystywane są 4 tory kolejowe: jeden obsługuje pociągi o długości do 750 m, a pozostałe 3 obsługują do 630 m. Wszystkie z nich są dostępne do przeładunku kontenerów. Trwające prace nie wpłyną na bieżącą działalność obiektu.Terminal jest przygotowywany do przejścia z obsługi bazującej na wózkach widłowych na zdalnie sterowane suwnice bramowe. Wymaga to nowego układu torów i szerszych stref składowania, a także wzmocnienia infrastruktury. W zakres prac wchodzi również nowa brama wjazdowa dla aut ze zmodernizowanymi systemami kontroli oraz dodatkowy parking dla ciężkich samochodów ciężarowych. Terminal w Gądkach odgrywa ważną rolę w sieci METRANS w Europie Środkowej, łącząc krajowe przepływy kolejowe z transgranicznymi trasami intermodalnymi. Przebudowa ma na celu obsługę większych wolumenów i dostosowanie parametrów obiektu do europejskich standardów transportu towarowego.W ostatnim czasie METRANS zakończył rozbudowę terminala w Pradze-Uhříněves. Obiekt o powierzchni 420 tys. m² wykorzystuje obecnie 6 suwnic bramowych, 13 reachstackerów i ma dostęp do transportu drogowego przez całą dobę. Obecna przepustowość terminala wynosi 7500 TEU ładunków i 10 000 TEU pustych kontenerów, przy czym jednocześnie można obsługiwać do dziesięciu składów towarowych. Źródło: Sektor Kolejowy

Komentarze