Grupa Škoda i RegioJet ogłosiły podpisanie umowy o wartości ponad 9 miliardów koron czeskich na dostawę 34 hybrydowych zespołów trakcyjnych (18 dwuwagonowych i 16 trzywagonowych) nowego typu BEDMU (Battery Electric Diesel Multiple Unit). Pociągi te stanowią najbardziej efektywne rozwiązanie zapewniające ekologiczny i komfortowy transport na kluczowych trasach w północno-wschodnich Czechach, które nie są jeszcze zelektryfikowane. Nowe pociągi zostaną wprowadzone do eksploatacji w grudniu 2029 r. Pasażerowie mogą liczyć na szybsze przejazdy i lepszą obsługę klienta.Nowoczesne pociągi są koncepcyjnie zaprojektowane jako jednostki bateryjno–elektryczne z generatorem dieslowskim, który umożliwia wydłużenie zasięgu, w pełni zgodnie z wymaganiami czeskiego Ministerstwa Transportu. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu energii elektrycznej, optymalizacji zespołu napędowego diesla oraz zastosowaniu odnawialnego paliwa HVO (uwodorniony olej roślinny), pociągi osiągają optymalne koszty eksploatacji przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko. „Ten kontrakt to ważny krok naprzód w kierunku wprowadzenia najnowocześniejszych technologii na czeskie koleje.
Nowe jednostki BEDMU łączą komfort pasażerów z dbałością o środowisko i efektywnością eksploatacji. Cieszymy się, że wspólnie z RegioJet wyznaczamy nowe standardy w czeskim transporcie kolejowym i kontynuujemy naszą współpracę przy tym znaczącym zamówieniu” – powiedział Petr Novotný, prezes Škoda Group.Dla RegioJet poprawa infrastruktury idzie w parze z wprowadzeniem nowych pociągów. „Aby poprawić transport w północno-wschodnich Czechach, Ministerstwo Transportu i Administracja Kolei również muszą inwestować. Wiele linii w tym regionie nie było modernizowanych od dziesięcioleci. Potrzebują większej przepustowości, wyższych prędkości i przede wszystkim elektryfikacji. Lepsze linie stworzą nowe możliwości przesiadek dla pasażerów i poprawią koordynację z innymi środkami transportu. Oczekujemy także inwestycji w parkingi P+R” – dodał Jiří Schmidt, dyrektor ds. strategii w RegioJet. Źródło: Škoda Group / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz