Pesa Bydgoszcz, największy producent tramwajów w Polsce, rozszerza swoje ambicje eksportowe i prowadzi rozmowy w sprawie dostaw nowoczesnych pojazdów szynowych do Europy Zachodniej. Firma planuje zaoferować swoje najnowsze konstrukcje – Swing 3.0 i Twist 3.0 – m.in. w Niemczech, Holandii, Skandynawii, we Włoszech i w Rumunii. Wśród potencjalnych kontrahentów wymienia się takie miasta jak Brunszwik, Essen i Amsterdam. Pesa ma bogate doświadczenie w eksporcie. Najświeższym przykładem jest dostawa 23 tramwajów Twist do Tallinna, stolicy Estonii. Wcześniej bydgoskie pojazdy trafiły także do wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. Jass, Kluż-Napoki, Sofii, Krajowej czy Kijowa. Producentowi nie udało się dotychczas wejść na rynek Czech i Słowacji, gdzie dominującą pozycję zajmuje Škoda, ani zdobyć kontraktów w krajach Europy Zachodniej, mimo udziału w przetargach. Obecnie firma pracuje nad dwiema nowymi generacjami tramwajów – Twistem 3.0 ze skrętnymi wózkami oraz Swingiem 3.0 na sztywnych wózkach. – Twist ze skrętnymi wózkami cieszy się dużym uznaniem, ale Swing, z klasycznym układem, lepiej sprawdza się w określonej infrastrukturze, np. przy prostszych łukach. Dlatego rozwijamy oba rozwiązania i chcemy je szeroko oferować. Jestem przekonany, że Swing 3.0 będzie bardzo dobrą konstrukcją – podkreśla Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu Pesy. W Polsce tramwaje nowej generacji już znajdują nabywców – MPK Kraków zamówiło 30 sztuk Twista 3.0. Producent liczy, że kolejne kontrakty podpisze również na rynkach zagranicznych.
Źródło: transport-publiczny.pl
Komentarze
Prześlij komentarz