PESA Bydgoszcz praktycznie skończyła już budowę pierwszej dwutrakcyjnej Gamy 3.0 dla PKP Intercity a lokomotywa wkrótce trafi na jazdy homologacyjne. Do przewoźnika pojazd dotrze w 1 kwartale przyszłego roku, kiedy to zacznie półroczne jazdy nadzorowane. Znamy też zarys tras, na które trafi 16 lokomotyw. Kilka dni temu PKP Intercity wraz z ministerstwem infrastruktury zaprezentowało trasy, na jakie wyjadą hybrydowe zespoły trakcyjne produkcji Newagu a także spalinowe zespoły trakcyjne, które chce wydzierżawić przewoźnik. Dzięki temu pociągi dalekobieżne po wielu latach pojadą do Łomży, Czaplinka i Drawska Pomorskiego, czy też, sezonowo, Karpacza. Nowe Impulsy oraz używane jednostki spalinowe (których może być aż 32) to jednak nie wszystkie pojazdy do obsługi tras bez sieci trakcyjnej, na jakie czeka PKP Intercity. Przewoźnik ma bowiem także zakontraktowaną dostawę 16 dwutrakcyjnych (spalinowo-elektrycznych) lokomotyw Gama (reprezentujących najnowszą platformę 3.0) z PESA Bydgoszcz, których dostawy są opóźnione.Podczas wspomnianej prezentacji prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski mówił nam, że zgodnie z deklaracjami PES-y, pierwsza Gama powinna wkrótce wyjechać na testy homologacyjne.– Pierwsza lokomotywa jest praktycznie zabudowana. Pojazd jest już zaosiowany na docelowych wózkach, a procesy odbiorcze tej lokomotywy są w trakcie, nie chcemy ich przerywać i dlatego też ostatecznie ta lokomotywa nie pojedzie na tegoroczne TRAKO, bo było nam trochę szkoda czasu. W zamian za to, mamy czas na to, żeby skończyć zabudowę i rozpocząć uruchomienia wewnętrzne, co jest planowane na październik tego roku. Ponadto do Gdańska wysyłamy inną lokomotywę z rodziny Gama 3.0 - model 304, który wizualnie nie różni się znacząco od lokomotywy dwunapędowej – mówi nam Piotr Rościszewski, dyrektor sprzedaży lokomotyw w PESA Bydgoszcz. Przedstawiciel producenta dodaje, że po uruchomieniach wewnętrznych rozpocznie się proces homologacyjny nowej lokomotywy, a PESA chciałaby go zakończyć i dostarczyć PKP Intercity, gotową do jazdy lokomotywę w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nie będzie to jednak koniec drogi nowych lokomotyw. (Rynek Kolejowy)
PESA Bydgoszcz praktycznie skończyła już budowę pierwszej dwutrakcyjnej Gamy 3.0 dla PKP Intercity a lokomotywa wkrótce trafi na jazdy homologacyjne. Do przewoźnika pojazd dotrze w 1 kwartale przyszłego roku, kiedy to zacznie półroczne jazdy nadzorowane. Znamy też zarys tras, na które trafi 16 lokomotyw. Kilka dni temu PKP Intercity wraz z ministerstwem infrastruktury zaprezentowało trasy, na jakie wyjadą hybrydowe zespoły trakcyjne produkcji Newagu a także spalinowe zespoły trakcyjne, które chce wydzierżawić przewoźnik. Dzięki temu pociągi dalekobieżne po wielu latach pojadą do Łomży, Czaplinka i Drawska Pomorskiego, czy też, sezonowo, Karpacza. Nowe Impulsy oraz używane jednostki spalinowe (których może być aż 32) to jednak nie wszystkie pojazdy do obsługi tras bez sieci trakcyjnej, na jakie czeka PKP Intercity. Przewoźnik ma bowiem także zakontraktowaną dostawę 16 dwutrakcyjnych (spalinowo-elektrycznych) lokomotyw Gama (reprezentujących najnowszą platformę 3.0) z PESA Bydgoszcz, których dostawy są opóźnione.Podczas wspomnianej prezentacji prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski mówił nam, że zgodnie z deklaracjami PES-y, pierwsza Gama powinna wkrótce wyjechać na testy homologacyjne.– Pierwsza lokomotywa jest praktycznie zabudowana. Pojazd jest już zaosiowany na docelowych wózkach, a procesy odbiorcze tej lokomotywy są w trakcie, nie chcemy ich przerywać i dlatego też ostatecznie ta lokomotywa nie pojedzie na tegoroczne TRAKO, bo było nam trochę szkoda czasu. W zamian za to, mamy czas na to, żeby skończyć zabudowę i rozpocząć uruchomienia wewnętrzne, co jest planowane na październik tego roku. Ponadto do Gdańska wysyłamy inną lokomotywę z rodziny Gama 3.0 - model 304, który wizualnie nie różni się znacząco od lokomotywy dwunapędowej – mówi nam Piotr Rościszewski, dyrektor sprzedaży lokomotyw w PESA Bydgoszcz. Przedstawiciel producenta dodaje, że po uruchomieniach wewnętrznych rozpocznie się proces homologacyjny nowej lokomotywy, a PESA chciałaby go zakończyć i dostarczyć PKP Intercity, gotową do jazdy lokomotywę w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nie będzie to jednak koniec drogi nowych lokomotyw. (Rynek Kolejowy)
Komentarze
Prześlij komentarz