Przedstawiciele rumuńskiego Urzędu ds. Reformy Kolejnictwa (ARF) przeprowadzili 3–4 września 2025 r. wstępny odbiór pierwszego międzyregionalnego elektrycznego zespołu trakcyjnego RE-IR2 w zakładzie produkcyjnym PESA Bydgoszcz. Nowa jednostka jest pierwszym pojazdem w ramach kontraktu na 20 pociągów RE-IR2, zawartego pomiędzy ARF a polskim producentem. Inspekcja obejmowała m.in. ocenę konstrukcji nadwozia i ram wózków, instalacji systemów pokładowych oraz układu pasażerskiego. Według ARF, wszystkie główne komponenty niezbędne do finalnego montażu zostały już zabezpieczone. Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony do Rumunii do końca września 2025 r., gdzie rozpocznie proces certyfikacji i homologacji zgodnie z wymogami UE i krajowymi (NoBo, DeBo oraz homologacja typu). Wartość kontraktu wynosi około 184 mln EUR.
Po wejściu do eksploatacji pociągi RE-IR2 będą obsługiwać połączenia w ramach umów PSO na trasach takich jak: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Brașov – Iași/Suceava, Craiova – Cluj Napoca oraz Constanța – Mangalia. Dodatkowe linie zostaną uwzględnione wraz z postępem prac elektryfikacyjnych, m.in. na odcinkach Cluj Napoca – Oradea i Craiova – Calafat. (RailMarket)
Komentarze
Prześlij komentarz