Pierwszy nowy wagon dla PKP Intercity opuścił FPS H. Cegielski


Z fabryki H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu wyjechał pierwszy fabrycznie nowy wagon pasażerski, powstający w ramach największego w historii kontraktu PKP Intercity na dostawę minimum 300 nowoczesnych wagonów. Na torach testowych zauważono wagon przedziałowy drugiej klasy typu 176A2, w nowym malowaniu nawiązującym stylistyką do pociągów Pendolino. Według nieoficjalnych informacji, pojazd zmierza do Gdańska, gdzie może zostać zaprezentowany podczas tegorocznych targów TRAKO. Przypomnijmy, że umowa podpisana w 2024 roku obejmuje dostawę m.in. 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 40 przedziałowych 2. klasy, 38 wagonów restauracyjnych oraz 26 wagonów dzienno-nocnych. Kontrakt zawiera również opcję rozszerzenia zamówienia o kolejne 150 pojazdów, co oznaczałoby łączną liczbę nawet 450 wagonów. Pierwsze egzemplarze mają zostać przekazane PKP Intercity oficjalnie w lipcu 2026 roku. Nowe wagony będą wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, gniazdka elektryczne i USB oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. W ostatnich miesiącach realizacja kontraktu była komentowana w kontekście postępowania prowadzonego wobec byłego prezesa zarządu FPS H. Cegielski, któremu prokuratura postawiła zarzuty o żądanie korzyści majątkowej w wysokości 900 tys. zł. Spółka podkreśla, że prowadzi prace zgodnie z harmonogramem i deklaruje terminową realizację zamówienia.Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze