Jeszcze w tym roku PKP Intercity ogłosi przetarg na pociągi dużych prędkości, które rozpędzą się do 350 km/h. Nowoczesne składy mają zrewolucjonizować podróże w Polsce, skracając czas przejazdu między największymi miastami i zwiększając komfort pasażerów. PKP Intercity rozpoczęło przygotowania do przetargu na zakup szybkich elektrycznych składów, który zostanie ogłoszony jeszcze w 2025 roku. To oznacza przyśpieszenie prac o kilka miesięcy. Przewoźnik chce zakupić 20 pociągów z możliwością rozszerzenia zamówienia o 35 kolejnych. Prędkość maksymalna wyniesie minimum 320 km/h. W trakcie dialogu z producentami analizowane będą warianty podwyższenia jej do 350 km/h.Pociągi będą przeznaczone na linie kolejowe wysokich prędkości budowane przez Centralny Port Komunikacyjny. Pojadą na trasie z Warszawy przez port lotniczy CPK i Łódź do Wrocławia lub do Poznania. Wysoka prędkość maksymalna pociągów zagwarantuje, że czas przejazdu z Warszawy do tych ostatnich miast wyniesie mniej niż 100 minut. Możliwe będzie także wydłużenie ich kursów do sąsiednich europejskich stolic.PKP Intercity spodziewa się, że oferty na budowę pociągów zostaną złożone także przez producentów z Polski. Zapytanie o informację w celu zbadania rynku zostało wysłane do dziewięciu wytwórców – polskich i zagranicznych. Pierwsze sygnały wskazują na zainteresowanie kontraktem ze strony polskich fabryk pociągów. Źródło: PKP Intercity
Jeszcze w tym roku PKP Intercity ogłosi przetarg na pociągi dużych prędkości, które rozpędzą się do 350 km/h. Nowoczesne składy mają zrewolucjonizować podróże w Polsce, skracając czas przejazdu między największymi miastami i zwiększając komfort pasażerów. PKP Intercity rozpoczęło przygotowania do przetargu na zakup szybkich elektrycznych składów, który zostanie ogłoszony jeszcze w 2025 roku. To oznacza przyśpieszenie prac o kilka miesięcy. Przewoźnik chce zakupić 20 pociągów z możliwością rozszerzenia zamówienia o 35 kolejnych. Prędkość maksymalna wyniesie minimum 320 km/h. W trakcie dialogu z producentami analizowane będą warianty podwyższenia jej do 350 km/h.Pociągi będą przeznaczone na linie kolejowe wysokich prędkości budowane przez Centralny Port Komunikacyjny. Pojadą na trasie z Warszawy przez port lotniczy CPK i Łódź do Wrocławia lub do Poznania. Wysoka prędkość maksymalna pociągów zagwarantuje, że czas przejazdu z Warszawy do tych ostatnich miast wyniesie mniej niż 100 minut. Możliwe będzie także wydłużenie ich kursów do sąsiednich europejskich stolic.PKP Intercity spodziewa się, że oferty na budowę pociągów zostaną złożone także przez producentów z Polski. Zapytanie o informację w celu zbadania rynku zostało wysłane do dziewięciu wytwórców – polskich i zagranicznych. Pierwsze sygnały wskazują na zainteresowanie kontraktem ze strony polskich fabryk pociągów. Źródło: PKP Intercity
Komentarze
Prześlij komentarz