PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły od 1 września eksploatację obserwowaną systemu GSM-R na linii kolejowej nr 9 Warszawa – Gdańsk. Na blisko 250-kilometrowym odcinku maszynistów i dyżurnych ruchu łączy już nowoczesna, cyfrowa sieć radiowa, zastępująca dotychczasowe urządzenia analogowe. Testy potrwają do końca października, a w listopadzie spółka opracuje wnioski z eksploatacji obserwowanej. Pozwolą one na doskonalenie procedur i dalsze przygotowania do szerokiego wdrożenia systemu. Aby uruchomić GSM-R w nowym zakresie, PKP PLK zrealizowały szereg zadań technicznych, m.in. konfigurację centrali sterującej systemem, podłączenie stacji bazowych, włączenie roamingu międzynarodowego czy wymianę kart SIM w terminalach. Równolegle prowadzono szkolenia, konsultacje z przewoźnikami oraz jazdy testowe. Sprawdzanie systemu rozpoczęto poza szczytem przewozowym, aby zminimalizować ewentualne utrudnienia. System GSM-R od kilku lat działa w Polsce głównie w ramach wdrażania poziomu II systemu ETCS, odpowiadając za transmisję danych między komputerami pokładowymi a centrami sterowania ruchem. Teraz jego zastosowanie zostaje poszerzone o cyfrową komunikację głosową pomiędzy maszynistą a dyżurnym ruchu. W najbliższych miesiącach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują sukcesywnie obejmować systemem GSM-R kolejne odcinki sieci. Już od połowy grudnia łączność cyfrowa będzie dostępna na wybranych liniach, a docelowo do końca roku obejmie około 1500 km torów. Źródło: Na Kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły od 1 września eksploatację obserwowaną systemu GSM-R na linii kolejowej nr 9 Warszawa – Gdańsk. Na blisko 250-kilometrowym odcinku maszynistów i dyżurnych ruchu łączy już nowoczesna, cyfrowa sieć radiowa, zastępująca dotychczasowe urządzenia analogowe. Testy potrwają do końca października, a w listopadzie spółka opracuje wnioski z eksploatacji obserwowanej. Pozwolą one na doskonalenie procedur i dalsze przygotowania do szerokiego wdrożenia systemu. Aby uruchomić GSM-R w nowym zakresie, PKP PLK zrealizowały szereg zadań technicznych, m.in. konfigurację centrali sterującej systemem, podłączenie stacji bazowych, włączenie roamingu międzynarodowego czy wymianę kart SIM w terminalach. Równolegle prowadzono szkolenia, konsultacje z przewoźnikami oraz jazdy testowe. Sprawdzanie systemu rozpoczęto poza szczytem przewozowym, aby zminimalizować ewentualne utrudnienia. System GSM-R od kilku lat działa w Polsce głównie w ramach wdrażania poziomu II systemu ETCS, odpowiadając za transmisję danych między komputerami pokładowymi a centrami sterowania ruchem. Teraz jego zastosowanie zostaje poszerzone o cyfrową komunikację głosową pomiędzy maszynistą a dyżurnym ruchu. W najbliższych miesiącach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują sukcesywnie obejmować systemem GSM-R kolejne odcinki sieci. Już od połowy grudnia łączność cyfrowa będzie dostępna na wybranych liniach, a docelowo do końca roku obejmie około 1500 km torów. Źródło: Na Kolei
Komentarze
Prześlij komentarz