Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku Stadler zaprezentował najnowszy elektryczny zespół trakcyjny FLIRT, wyprodukowany w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Nowoczesny skład zasili flotę regionu Valle d’Aosta we Włoszech i jest kontynuacją dotychczasowej, udanej współpracy między producentem a włoską doliną. Dolina Aosty, która już wcześniej zyskała „czerwone pociągi Stadlera” jako swoich ambasadorów, zamówiła sześć kolejnych jednostek FLIRT. Kontrakt współfinansowany jest ze środków unijnego Funduszu Odbudowy. Nowe czteroczłonowe pojazdy, zasilane napięciem 3 kV, oferują 236 miejsc siedzących – więcej niż wcześniejsze wersje dwunapędowe – oraz nowoczesne udogodnienia dla pasażerów. Konstrukcja oparta jest na lekkich aluminiowych pudłach i charakteryzuje się obniżonym naciskiem osi, co zapewnia wysoką efektywność i pełną kompatybilność z infrastrukturą kolejową.
Dzięki czterem szerokim wejściom niskopodłogowym podróżni mogą liczyć na szybki i wygodny dostęp do pociągu.
Nowe jednostki FLIRT rozwijają prędkość do 160 km/h i powstały w nieco ponad dwa lata na bazie modułowej platformy Stadlera. Od 2002 roku producent sprzedał ponad 2 800 egzemplarzy FLIRT, które kursują w 21 krajach – od koła podbiegunowego po Afrykę Północną.
„Czerwone pociągi Stadlera to coś więcej niż tylko pojazdy. To ambasadorzy naszej doliny” – podkreśla Laura Obert, dyrektor transportu publicznego w regionie Valle d’Aosta.Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz