Stadler rozpoczyna realizację zamówienia GYSEV na 11 nowych pociągów Flirt


Stadler poinformował o zakończeniu prac projektowych nad 11 nowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Flirt, zamówionymi przez prywatnego węgierskiego przewoźnika GYSEV. Tym samym otwiera się droga do rozpoczęcia produkcji nadwozi w zakładzie Stadlera w Szolnok jeszcze tej jesieni. Pierwszy skład ma wejść do ruchu pasażerskiego w ostatnim kwartale 2027 roku. Będą to pierwsze od 30 lat nowe elektryczne pociągi międzymiastowe w węgierskiej sieci kolejowej. Nowe Flirty osiągną prędkość maksymalną 160 km/h i zaoferują pasażerom podróż w komfortowych warunkach. Składy będą wyposażone w pierwszą i drugą klasę, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, dodatkowe półki bagażowe oraz strefę bistro z automatami z napojami i przekąskami. Elastyczny układ wnętrza pozwoli zimą zwiększyć liczbę miejsc siedzących, a latem przewozić do 18 rowerów. Pasażerowie skorzystają także z bezpłatnego Wi-Fi, gniazd elektrycznych, portów USB-C przy każdym fotelu oraz uchwytów na telefon. Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. – Zakończenie etapu projektowego to ważny krok w realizacji zamówienia dla GYSEV. Jesteśmy dumni, że nasze Flirty przyczynią się do modernizacji i podniesienia jakości transportu kolejowego na Węgrzech – podkreśla Stadler.Pasażerowie GYSEV znają już pociągi Flirt, gdyż w latach 2013-2018 przewoźnik zamówił u Szwajcarów łącznie 20 tych pojazdów w wersji regionalnej.

W nowych Flirtach dominującym kolorem nadwozia będzie elegancki srebrny, uzupełniony dobrze znanymi zielonymi i żółtymi barwami marki GYSEV. Wnętrze, oprócz elementów z szarego metalu i szkła, nawiązuje do typowych cech stylistycznych nowoczesnych pojazdów międzymiastowych. W tym stylowych odcieni brązu i wariacji na temat drewna dębowego.Flirt to najpopularniejszy produkt firmy Stadler. Od 2002 roku sprzedano go ponad 2750 składów w 21 krajach. Cieszy się on również dużą popularnością na Węgrzech: obecnie GYSEV eksploatuje 20 pojazdów, a państwowy MÁV 123. Pociągi, które jeżdżą w barwach MÁV, przebiły w tym roku granicę 300 mln przejechanych kilometrów. (Na Kolei)

Komentarze