Talgo może rozpoczynać dostawy nowych pociągów ICE L do Niemiec


Talgo może rozpoczynać dostawy nowych pociągów ICE L do Niemiec, po tym, jak koleje państwowe – Deutsche Bahn – formalnie odebrały pierwszy skład. ICE L (InterCity Express – Low Floor) to pociągi, które powstały na bazie platformy Talgo 230. Hiszpański producent zaprezentuje oficjalnie ten pierwszy pociąg dla Niemiec 17 października w Berlinie. Ponadto Talgo informuje, że w kolejnych tygodniach podobne odbiory techniczne przejdą kolejne trzy składy ICE L. Łącznie DB otrzyma od Hiszpanów 23 pociągi. Producent zwraca uwagę, że odbiór pierwszego pociągu nastąpił zaledwie miesiąc po tym, jak ICE L otrzymał certyfikat od europejskich i niemieckich agencji kolejowych (ERA i EBA). Obecnie Talgo stara się o podobne dopuszczenia do ruchu w Austrii, Holandii oraz Szwajcarii. Przy czym w tym ostatnim przypadku homologacja będzie obejmowała tylko wjazd na stację w Bazylei. Jednocześnie trwają prace nad certyfikacją lokomotyw serii BR 105 i możliwości połączenia kabiny z wagonem. To rozwiązanie również opracowali inżynierowie Talgo. Pociągi ICE L to część platformy technologicznej Talgo 230. Hiszpanie na jej bazie produkują w różnych konfiguracjach pociągi dalekobieżne. Podobne składy zamówił inny niemiecki przewoźnik – FlixTrain oraz duńskie koleje państwowe DSB. Źródło: Na Kolei

Komentarze