Państwowy producent taboru kolejowego TÜRASAŞ pracuje nad nową generacją lokomotyw przeznaczonych do obsługi głównych linii kolejowych w Türkiye. Projekt realizowany przy wsparciu Ministerstwa Transportu i Infrastruktury obejmuje zarówno wariant elektryczny, jak i spalinowo-elektryczny i stanowi krok naprzód w stosunku do obecnej platformy E5000. Elektryczna wersja lokomotywy ma osiągać moc 7,2 MW, czyli o około 50% więcej niż czteroosiowa E5000 o mocy 5 MW. Będzie to pierwsza sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni opracowana i wyprodukowana w Türkiye. Równolegle TÜRASAŞ rozwija wariant spalinowo-elektryczny, który został zaprojektowany z myślą o mocy około 3750 KM. Oba typy lokomotyw korzystają z modułowej architektury, umożliwiającej wspólne zastosowanie komponentów wózka i podwozia. Takie podejście ma usprawnić procesy produkcyjne oraz ograniczyć koszty utrzymania i eksploatacji. Według Ministerstwa, projekt bazuje na doświadczeniach zdobytych podczas programu rozwoju lokomotywy E5000 i jest realizowany w całości w Türkiye. Zakończono już fazę koncepcyjną i wstępny projekt, a nowa lokomotywa ma wzmocnić możliwości krajowej floty kolejowej. Źródło: RailMarket
Państwowy producent taboru kolejowego TÜRASAŞ pracuje nad nową generacją lokomotyw przeznaczonych do obsługi głównych linii kolejowych w Türkiye. Projekt realizowany przy wsparciu Ministerstwa Transportu i Infrastruktury obejmuje zarówno wariant elektryczny, jak i spalinowo-elektryczny i stanowi krok naprzód w stosunku do obecnej platformy E5000. Elektryczna wersja lokomotywy ma osiągać moc 7,2 MW, czyli o około 50% więcej niż czteroosiowa E5000 o mocy 5 MW. Będzie to pierwsza sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni opracowana i wyprodukowana w Türkiye. Równolegle TÜRASAŞ rozwija wariant spalinowo-elektryczny, który został zaprojektowany z myślą o mocy około 3750 KM. Oba typy lokomotyw korzystają z modułowej architektury, umożliwiającej wspólne zastosowanie komponentów wózka i podwozia. Takie podejście ma usprawnić procesy produkcyjne oraz ograniczyć koszty utrzymania i eksploatacji. Według Ministerstwa, projekt bazuje na doświadczeniach zdobytych podczas programu rozwoju lokomotywy E5000 i jest realizowany w całości w Türkiye. Zakończono już fazę koncepcyjną i wstępny projekt, a nowa lokomotywa ma wzmocnić możliwości krajowej floty kolejowej. Źródło: RailMarket
Komentarze
Prześlij komentarz