Alstom jedynym oferentem w przetargu Kolei Mazowieckich na naprawę lokomotyw EU47


W ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie przetargu na wykonanie napraw poziomu P5 jedenastu lokomotyw EU47, ofertę złożył tylko jeden wykonawca – Alstom Polska. Francuski koncern, który po przejęciu Bombardiera jest producentem tych pojazdów, zaoferował realizację zadania za 78,05 mln zł netto (około 96 mln zł brutto). To więcej niż przewidywał budżet przewoźnika, który na ten cel zarezerwował 61,14 mln zł netto (ok. 75,2 mln zł brutto). Mimo różnicy w kosztach, Koleje Mazowieckie prawdopodobnie zwiększą środki, by zapewnić terminowe wykonanie napraw wszystkich pojazdów. Lokomotywy EU47 (Traxx P160 DC) wyprodukowane w 2011 roku przez Bombardiera prowadzą w barwach Kolei Mazowieckich składy typu push-pull z piętrowymi wagonami Bombardiera. Po przejęciu Bombardiera przez Alstom, to właśnie ten producent dysponuje największymi kompetencjami w zakresie utrzymania tych elektrowozów. Zgodnie z harmonogramem, pierwsze lokomotywy trafią do napraw w 2026 roku – jedna w III kwartale, trzy kolejne w IV kwartale. W 2027 roku przewoźnik planuje wysłać na P5 po trzy pojazdy w I i II kwartale, a ostatnią – jedenastą – w III kwartale. Czas realizacji naprawy każdej lokomotywy nie może przekroczyć 60 dni kalendarzowych, a po jej wykonaniu pojazdy zostaną objęte 18-miesięczną gwarancją. Zakres zamówienia obejmuje nie tylko standardowe prace przewidziane w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), ale również szereg czynności dodatkowych, m.in. dostawę i wymianę kół monoblokowych oraz tarcz hamulcowych. Po wykonaniu naprawy lokomotywy EU47 zachowają pełną kompatybilność zarówno z piętrowymi wagonami Bombardiera, jak i podobnymi zestawami wyprodukowanymi przez PESA Bydgoszcz. (Na Kolei)

Komentarze