Amerykański przewoźnik Amtrak poinformował o zakończeniu testów pierwszego nowego pociągu Siemens Airo w ośrodku testowym w Pueblo (Kolorado). Skład, który w przyszłości będzie obsługiwał połączenia w ramach korytarza Amtrak Cascades, to początek szerokiego programu modernizacji floty. Łącznie Amtrak planuje wprowadzić do eksploatacji 83 pociągi Airo. Kolejny etap testów odbędzie się na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, gdzie nowe jednostki zostaną sprawdzone w warunkach zbliżonych do codziennej eksploatacji. Pierwsi pasażerowie skorzystają z Airo w 2026 roku. Pociągi początkowo pojadą na trasie wzdłuż Gór Kaskadowych – z Vancouver (Kanada) przez Seattle i Portland do Eugene (Oregon) – liczącej 460 mil (około 740 km). Następnie trafią na inne kluczowe linie, w tym Northeast Regional, łączącą Boston, Nowy Jork, Waszyngton i Richmond z Virginia Beach. Kontrakt między Siemens Mobility a Amtrakiem podpisano w 2021 roku. Obejmuje on budowę 73 składów o wartości 3,4 mld dolarów, a z uwzględnieniem serwisu i utrzymania – 7,3 mld dolarów. Przewoźnik skorzystał już z prawa opcji i w 2023 roku zamówił kolejne 10 pociągów, co zwiększy flotę do 83 jednostek. W przyszłości Amtrak może rozszerzyć zamówienie nawet do 213 składów. Nowe pociągi Airo zastąpią starsze generacje taboru, głównie Amfleet i Metroliner, oferując pasażerom znacznie wyższy standard podróży. W składach znajdą się ergonomiczne fotele z regulowanymi zagłówkami, porty USB-C, gniazdka elektryczne, uchwyty na urządzenia mobilne, a także większe stoliki i lepsze oświetlenie. Pasażerowie skorzystają z wi-fi 5G, nowoczesnych systemów informacji pasażerskiej oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, w tym pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących. Airo przyniosą Amtrakowi także korzyści operacyjne – nowoczesne silniki zużywają mniej paliwa i emitują o 90% mniej cząstek stałych w porównaniu ze starszymi jednostkami, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju przewoźnika. (Na Kolei)
Amerykański przewoźnik Amtrak poinformował o zakończeniu testów pierwszego nowego pociągu Siemens Airo w ośrodku testowym w Pueblo (Kolorado). Skład, który w przyszłości będzie obsługiwał połączenia w ramach korytarza Amtrak Cascades, to początek szerokiego programu modernizacji floty. Łącznie Amtrak planuje wprowadzić do eksploatacji 83 pociągi Airo. Kolejny etap testów odbędzie się na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, gdzie nowe jednostki zostaną sprawdzone w warunkach zbliżonych do codziennej eksploatacji. Pierwsi pasażerowie skorzystają z Airo w 2026 roku. Pociągi początkowo pojadą na trasie wzdłuż Gór Kaskadowych – z Vancouver (Kanada) przez Seattle i Portland do Eugene (Oregon) – liczącej 460 mil (około 740 km). Następnie trafią na inne kluczowe linie, w tym Northeast Regional, łączącą Boston, Nowy Jork, Waszyngton i Richmond z Virginia Beach. Kontrakt między Siemens Mobility a Amtrakiem podpisano w 2021 roku. Obejmuje on budowę 73 składów o wartości 3,4 mld dolarów, a z uwzględnieniem serwisu i utrzymania – 7,3 mld dolarów. Przewoźnik skorzystał już z prawa opcji i w 2023 roku zamówił kolejne 10 pociągów, co zwiększy flotę do 83 jednostek. W przyszłości Amtrak może rozszerzyć zamówienie nawet do 213 składów. Nowe pociągi Airo zastąpią starsze generacje taboru, głównie Amfleet i Metroliner, oferując pasażerom znacznie wyższy standard podróży. W składach znajdą się ergonomiczne fotele z regulowanymi zagłówkami, porty USB-C, gniazdka elektryczne, uchwyty na urządzenia mobilne, a także większe stoliki i lepsze oświetlenie. Pasażerowie skorzystają z wi-fi 5G, nowoczesnych systemów informacji pasażerskiej oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, w tym pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących. Airo przyniosą Amtrakowi także korzyści operacyjne – nowoczesne silniki zużywają mniej paliwa i emitują o 90% mniej cząstek stałych w porównaniu ze starszymi jednostkami, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju przewoźnika. (Na Kolei)

Komentarze
Prześlij komentarz