Brytyjski Urząd ds. Kolei i Dróg wydał zezwolenie dla lokomotyw Class 99


Brytyjski Urząd ds. Kolei i Dróg (Office of Rail and Road – ORR) wydał formalne zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji lokomotyw hybrydowych klasy 99 produkcji Stadlera. Decyzja z 21 października 2025 r. została podjęta w następstwie wniosku złożonego pod koniec września br. i potwierdza, że pojazdy spełniają wymogi brytyjskich przepisów z 2011 r. dotyczących interoperacyjności kolei. Zezwolenie obejmuje 30 lokomotyw o numerach od 99 001 do 99 030, należących do Beacon Rail i przeznaczonych do obsługi przez GB Railfreight. Każda jednostka otrzymała europejski numer pojazdu (EVN) rozpoczynający się od 91 70 0099, zgodnie z krajowymi standardami rejestracji. Lokomotywy będą eksploatowane i utrzymywane w zgodzie z Regulaminem 20, który określa zasady ciągłej zgodności technicznej i bezpiecznej integracji z brytyjskim systemem kolejowym. Zezwolenie ORR stanowi ostatni etap procesu dopuszczania do ruchu nowej generacji lokomotyw towarowych w Wielkiej Brytanii. Class 99 to pierwsze hybrydowe lokomotywy elektryczno-spalinowe w tym kraju, opracowane przez Stadlera dla Beacon Rail i GB Railfreight. Ich wprowadzenie ma rozpocząć nowy etap modernizacji brytyjskiego transportu kolejowego, łącząc wysoką moc trakcyjną z ograniczeniem emisji i większą elastycznością eksploatacyjną. Źródło: RailMarket

Komentarze