GTR kończy największą modernizację floty w Wielkiej Brytanii


W Wielkiej Brytanii zakończono największy w historii kraju program modernizacji floty pasażerskiej. W ramach wartego 100 milionów funtów Projektu Aurora zmodernizowano 304 jednostki typu Electrostar obsługiwane przez Southern, Gatwick Express, Great Northern i Southeastern. Ostatni zmodernizowany pociąg opuścił zajezdnię GTR Selhurst, kończąc pięcioletni program. Projekt, sfinansowany przez leasingodawcę Porterbrook i realizowany we współpracy z GTR oraz Alstom, został ukończony zgodnie z harmonogramem i budżetem. Modernizacja objęła m.in. instalację gniazd zasilających przy każdym siedzeniu, modernizację systemów informacji pasażerskiej, montaż oświetlenia LED, ulepszone Wi-Fi oraz wdrożenie nowej cyfrowej sieci szkieletowej skracającej przestoje konserwacyjne. „Zawsze chodziło o to, aby zapewnić pasażerom pociągi najwyższej jakości i jesteśmy przekonani, że dostrzegą oni korzyści” – powiedział Ben Ackroyd, dyrektor operacyjny Porterbrook. Podkreślił także, że sukces Projektu Aurora to efekt silnej współpracy w całej branży. Steve Lammin, dyrektor techniczny GTR, zwrócił uwagę na skalę przedsięwzięcia: „Projekt tej wielkości, zrealizowany wewnętrznie przez inżynierów Southern, to naprawdę imponujące osiągnięcie. Mam nadzieję, że pasażerowie odczują różnicę podczas podróży na najbardziej obciążonych trasach w kraju”. Za stronę techniczną, projektową i dostawy materiałów odpowiadał Alstom. „Ukończenie największej modernizacji floty w kraju na czas i w ramach budżetu to dowód poświęcenia i wiedzy naszych zespołów” – powiedział Steve Harvey, dyrektor ds. usług Alstom na Wielką Brytanię i Irlandię. Zmodernizowane jednostki Electrostar wyposażono również w zaawansowane systemy zdalnej diagnostyki, kamery monitorujące wykrywające zanieczyszczenia oraz inteligentne systemy analityczne umożliwiające szybsze wykrywanie usterek i ograniczenie czasu przestojów. Dzięki temu modernizacja Aurory ma przynieść wymierne korzyści zarówno pasażerom, jak i operatorom kolejowym.

PROJEKT AURORA - KLUCZOWE LICZBY

  • 304 zmodernizowane pociągi (1 222 wagony)
  • Inwestycja o wartości 100 milionów funtów
  • 39 000 lamp oświetleniowych LED
  • 36 000 gniazd wtykowych i USB
  • 280 km nowego okablowania
  • 2,8 miliona mocowań i elementów złącznych
  • 2 pociągi/tydzień przywrócone do ruchu w szczycie dostaw
 

Komentarze