KIO odrzuciła odwołanie Stadlera w przetargu PKP Intercity na piętrowe pociągi


Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) oddaliła odwołanie spółki Stadler Polska dotyczące wyników przetargu PKP Intercity na dostawę 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z opcją na kolejne 72 pojazdy. Tym samym KIO podtrzymała decyzję komisji przetargowej, która jako najkorzystniejszą wybrała ofertę Alstom Polska. Oferta Alstomu opiewa na 4,1 mld zł za dostawę pojazdów oraz 2,8 mld zł za ich utrzymanie przez 30 lat. Według PKP Intercity propozycja ta była tańsza od konkurencyjnej oferty o blisko 400 mln zł. Spółka Stadler w swoim odwołaniu argumentowała, że różnica punktowa między ofertami była minimalna – zaledwie 0,33 pkt, wynikająca głównie z jednego parametru dotyczącego terminu dostaw. Firma zarzucała również, że Alstom miał wprowadzić PKP Intercity w błąd co do terminów realizacji wcześniejszych kontraktów. KIO nie podzieliła jednak tych argumentów, uznając, że zarzuty Stadlera były spóźnione i nie stanowią podstaw do wykluczenia Alstomu z postępowania. Choć decyzja KIO otwiera drogę do podpisania umowy z Alstomem, sprawa formalnie nie jest jeszcze zakończona – Stadler może zaskarżyć orzeczenie do Sądu Okręgowego w Warszawie po otrzymaniu pisemnego uzasadnienia. W przesłanym stanowisku PKP Intercity poinformowało, że decyzję KIO uznaje za potwierdzenie prawidłowego przebiegu postępowania: – „Dzięki decyzji Krajowej Izby Odwoławczej PKP Intercity może podpisać umowę na składy piętrowe” – przekazał Zespół Prasowy spółki. Nowe, dwupoziomowe pociągi będą przeznaczone do obsługi połączeń krajowych w kategorii ekonomicznej, m.in. na trasach z Warszawy do Gdańska, Łodzi, Olsztyna, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku i Terespola. Każdy skład pomieści ponad 500 pasażerów i będzie rozwijał prędkość do 200 km/h. Pierwsze jednostki mają wyjechać na tory za około 3,5 roku. Źródło: Na Kolei

Komentarze