Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) po raz pierwszy w historii wprowadzają do eksploatacji dwupoziomowe jednostki elektryczne na trasach dalekobieżnych. Od 6 października 2025 r. między Wiedniem a Salzburgiem kursować będą pociągi Stadler KISS pierwszej generacji, zakupione w tym roku od Deutsche Bahn. Nowe jednostki będą obsługiwać przede wszystkim połączenia z większą liczbą postojów, podczas gdy ekspresy kategorii RJX nadal będą prowadzone przez klasyczne składy railjet. W rozkładzie jazdy nowe pociągi będzie można rozpoznać dzięki oznaczeniu IC zamiast RJ. Każdy skład oferuje 486 miejsc siedzących, w tym 66 w pierwszej klasie, a także miejsca dla 8 rowerów. Oznacza to wzrost pojemności o około 20% względem obecnie eksploatowanych railjetów. Nowe jednostki przyczynią się również do rozszerzenia oferty połączeń z lotniskiem w Wiedniu. ÖBB zakupiło łącznie 16 pociągów KISS. Pierwszych osiem to sześciowagonowe składy, które właśnie wchodzą do ruchu. Kolejne – czterowagonowe jednostki – zostaną uruchomione w przyszłym roku. Trasa Wiedeń–Salzburg, najbardziej obciążona w austriackiej sieci kolejowej, będzie głównym kierunkiem ich eksploatacji. Pojazdy te kursowały dotąd w Niemczech jako pociągi IC – m.in. na trasie Drezno–Berlin–Warnemünde oraz Stuttgart–Zurych. Deutsche Bahn zakupiła je w 2019 r. jako rozwiązanie przejściowe wobec opóźnień w dostawach zestawów Twindexx (IC2). Obecnie, gdy DB posiada już wszystkie 70 zamówionych IC2, pojazdy KISS zostały sprzedane ÖBB.To pierwsze w historii ÖBB zastosowanie dwupoziomowych jednostek w ruchu dalekobieżnym. Źródło: zdopravy.cz / ÖBB / Kurier Kolejowy
Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) po raz pierwszy w historii wprowadzają do eksploatacji dwupoziomowe jednostki elektryczne na trasach dalekobieżnych. Od 6 października 2025 r. między Wiedniem a Salzburgiem kursować będą pociągi Stadler KISS pierwszej generacji, zakupione w tym roku od Deutsche Bahn. Nowe jednostki będą obsługiwać przede wszystkim połączenia z większą liczbą postojów, podczas gdy ekspresy kategorii RJX nadal będą prowadzone przez klasyczne składy railjet. W rozkładzie jazdy nowe pociągi będzie można rozpoznać dzięki oznaczeniu IC zamiast RJ. Każdy skład oferuje 486 miejsc siedzących, w tym 66 w pierwszej klasie, a także miejsca dla 8 rowerów. Oznacza to wzrost pojemności o około 20% względem obecnie eksploatowanych railjetów. Nowe jednostki przyczynią się również do rozszerzenia oferty połączeń z lotniskiem w Wiedniu. ÖBB zakupiło łącznie 16 pociągów KISS. Pierwszych osiem to sześciowagonowe składy, które właśnie wchodzą do ruchu. Kolejne – czterowagonowe jednostki – zostaną uruchomione w przyszłym roku. Trasa Wiedeń–Salzburg, najbardziej obciążona w austriackiej sieci kolejowej, będzie głównym kierunkiem ich eksploatacji. Pojazdy te kursowały dotąd w Niemczech jako pociągi IC – m.in. na trasie Drezno–Berlin–Warnemünde oraz Stuttgart–Zurych. Deutsche Bahn zakupiła je w 2019 r. jako rozwiązanie przejściowe wobec opóźnień w dostawach zestawów Twindexx (IC2). Obecnie, gdy DB posiada już wszystkie 70 zamówionych IC2, pojazdy KISS zostały sprzedane ÖBB.To pierwsze w historii ÖBB zastosowanie dwupoziomowych jednostek w ruchu dalekobieżnym. Źródło: zdopravy.cz / ÖBB / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz