Pendolino w barwach PKP Intercity kursuje testowo poza granicami Polski


Pendolino w barwach PKP Intercity kursuje testowo poza granicami Polski. Sprawdzana jest współpraca techniczna pojazdu z infrastrukturą kolejową w Czechach. Testy są elementem weryfikacji taboru pod kątem interoperacyjności, czyli spójności pojazdów z infrastrukturą. Gwarantuje to bezpieczną oraz swobodną jazdę pociągów poruszających się między różnymi sieciami kolejowymi w krajach Unii Europejskiej. Do testów PKP Intercity wybrało jednostkę ED250-003. Są prowadzone we współpracy z czeskim państwowym przewoźnikiem České dráhy. Jest to kolejny element weryfikacji składów Pendolino pod kątem interoperacyjności. Dłuższe ćwiczenia operacyjne na czeskiej infrastrukturze kolejowej polski przewoźnik planuje w pierwszym kwartale 2026 roku. Warto podkreślić, że skierowanie składu do Czech nie wpływa na rozkładowy ruch pociągów EIP. Pociągi Pendolino, które kursują w barwach PKP Intercity, posiadają międzynarodową homologację. Umożliwia ona prowadzenie połączeń międzynarodowych do Austrii, Czech i Niemiec. Jednostka ED250 uzyskała homologację na terenie Czech w listopadzie 2022 roku. Skład ma prawo poruszać się tam z prędkością do 160 km/h. I korzysta z dwóch systemów zasilania – 25 kV AC 50 Hz oraz 3 kV DC.Interoperacyjność sieci kolejowej zapewnia bezpieczny i nieprzerwany ruch pociągów po różnych liniach kolejowych. W tym pomiędzy poszczególnymi krajami Unii Europejskiej. Dyrektywa dotycząca interoperacyjności stanowi jeden z trzech aktów ustawodawczych obejmujących aspekty techniczne czwartego pakietu kolejowego. Jego celem jest ujednolicenie i uproszczenie rynku usług kolejowych na obszarze Unii Europejskiej. Został on przygotowany w celu ożywienia i zwiększenia konkurencyjności unijnego transportu kolejowego. Źródło: Na Kolei

Komentarze