Dalekobieżny przewoźnik pokazał siatkę swoich międzynarodowych połączeń, jakie uruchomi w nowym rozkładzie jazdy. Do wszystkich popularnych miast za granicą, jak Praga, Berlin, Wilno, Wiedeń pasażerowie pojadą częściej i z większą regularnością. PKP Intercity zaoferuje także połączenia w kierunkach, do których wcześniej nie jeździło. PKP Intercity wysyła 17 nowych pociągów międzynarodowych. Tak więc przewoźnik zwiększa licbę nie tylko pociągów jeżdżących po kraju. Do dyspozycji pasażerów będzie aż 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym. Wśród nowych relacji od 14 grudnia jest aż 57 pociągów międzynarodowych, o 17 więcej niż teraz. Co ważne pociągi międzynarodowe, podobnie jak spora część krajowych, pojadą w równych odstępach czasowych, co jest wygodą dla pasażerów w planowaniu podróży i zapamiętywaniu rozkładów. Co 2 godziny będą odjeżdżały składy z Warszawy do Berlina, co 4 godziny z Krakowa do Wiednia, a także co 4 godziny do Pragi z Krakowa, Warszawy i Trójmiasta.PKP Intercity rozwija siatkę połączeń w kierunku zachodnim. Dzięki współpracy z Deutsche Bahn, liczba dalekobieżnych relacji wzrośnie z 11 do aż 17 par połączeń. W rozkładzie na sezon 2025/2026, Berlin i Warszawę przez Poznań połączy siedem par pociągów dziennych kursujących w równym takcie co dwie godziny. Natomiast do Berlina z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pociągi obsłużą podróżnych w takcie co 4 godziny. Dodatkowo do stolicy Niemiec dojadą też podróżni pociągiem nocnym z Przemyśla przez Rzeszów, Dębicę, Tarnów, Kraków, Katowice, Opole, Wrocław i Poznań składem IC Ursa. Druga grupa wagonów tego pociągu będzie kursować również m.in. z Chełma, Lublina, Warszawy, Łodzi, oraz Sieradza i Kalisza. Od połowy grudnia na tory wyjadą pociągi z/do Lipska, które przekroczą granicę przez nieaktywne obecnie w ruchu pasażerskim przejście graniczne Węgliniec – Horka. To historyczny moment, gdyż przejście to kolej otworzy dla codziennego ruchu pasażerskiego po raz pierwszy od 2007 roku. Do Lipska przez Wrocław dojadą pociągi z Krakowa (grupa wagonów od składu IC Chełmoński relacji Kraków – Świnoujście pod nazwą IC Saxonia) oraz z Przemyśla (grupa wagonów od składu IC Wyczółkowski relacji Przemyśl – Świnoujście pod nazwą IC Via Regia). Zatrzymają się po drodze m.in. w Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie, Katowicach, jak również w Opolu i Wrocławiu.Nowością w połączeniach międzynarodowych będzie pociąg IC Carpatia, który zapewni bezpośredni dojazd do Monachium, Wiednia, Salzburga, a także do Pragi, Bratysławy i Budapesztu. Pociąg zacznie bieg w Przemyślu, zatrzyma się po drodze w m.in. Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie i Katowicach. Na stacji Bohumin nastąpi dołączenie wagonów do kursującego do Monachium przez Wiedeń pociągu IC Chopin oraz w kierunku Pragi do składu jadącego bezpośrednio do stolicy Czech. Następnie wagony do Bratysławy i Budapesztu zostaną odłączone w Czechach na stacji Breclav.Od połowy grudnia pociągami PKP Intercity dojedziemy do Czech z Warszawy i Katowic (siedem razy dziennie), z Krakowa (siedem razy dziennie), z Wrocławia (sześć razy dziennie), z Poznania (pięć razy dziennie) oraz z Rzeszowa i Przemyśla (dwa razy dziennie). Nowością będzie pociąg IC Olza relacji Kraków – Praga, który rozpocznie kursowanie od czerwca. Skład zatrzyma się m.in. na stacjach Oświęcim, Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice czy Bohumin. Zmieniona zostanie trasa nocnego pociągu IC Baltic Express, który od grudnia będzie dodatkowo zatrzymywał się na stacji Toruń Główny oraz Iława Główna. Zapewni bezpośrednie połączenie wymienionych miast z Pragą i Trójmiastem.Podróżni skorzystają także z większej liczby połączeń na Litwę. Z jednego do trzech wzrośnie liczba pociągów na tej trasie. Do kursującego obecnie pociągu IC Hańcza z Krakowa do Wilna przez Warszawę, Białystok, Suwałki i Kowno dołączą nowe pociągi: IC Wigry (relacji Szczecin – Poznań – Warszawa – Białystok – Wilno) oraz IC Jaćwing (Suwałki – Wilno). Wszystkie połączenia będą realizowane z przesiadką przy jednym peronie w Mockawie na skład szerokotorowy kolei litewskich LTG Link. Na odcinku Warszawa – Białystok pociągi pojadą bez zatrzymania na stacjach pośrednich. Dzięki temu oraz dzięki lepszej koordynacji przesiadki w Mockawie czas przejazdu z Warszawy do Wilna skróci się aż o około godzinę.W związku ze stale rosnącym zainteresowaniem przewozami pomiędzy Ukrainą i Polską, w nowym rozkładzie zostaną uruchomione trzy nowe połączenia. Przez przejście graniczne Dorohusk – Jagodin pojedzie skład z Chełma do Charkowa. Przez przejście graniczne Przemyśl / Medyka – Mostiska będą kursowały dwa nowe pociągi z Przemyśla do Charkowa. Dzięki współpracy PKP Intercity z Ukrzaliznitsia, liczba kursów wzrośnie z 10 do 13 par, a połączenia będą równomiernie rozłożone w ciągu doby. Źródło: Na Kolei
Dalekobieżny przewoźnik pokazał siatkę swoich międzynarodowych połączeń, jakie uruchomi w nowym rozkładzie jazdy. Do wszystkich popularnych miast za granicą, jak Praga, Berlin, Wilno, Wiedeń pasażerowie pojadą częściej i z większą regularnością. PKP Intercity zaoferuje także połączenia w kierunkach, do których wcześniej nie jeździło. PKP Intercity wysyła 17 nowych pociągów międzynarodowych. Tak więc przewoźnik zwiększa licbę nie tylko pociągów jeżdżących po kraju. Do dyspozycji pasażerów będzie aż 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym. Wśród nowych relacji od 14 grudnia jest aż 57 pociągów międzynarodowych, o 17 więcej niż teraz. Co ważne pociągi międzynarodowe, podobnie jak spora część krajowych, pojadą w równych odstępach czasowych, co jest wygodą dla pasażerów w planowaniu podróży i zapamiętywaniu rozkładów. Co 2 godziny będą odjeżdżały składy z Warszawy do Berlina, co 4 godziny z Krakowa do Wiednia, a także co 4 godziny do Pragi z Krakowa, Warszawy i Trójmiasta.PKP Intercity rozwija siatkę połączeń w kierunku zachodnim. Dzięki współpracy z Deutsche Bahn, liczba dalekobieżnych relacji wzrośnie z 11 do aż 17 par połączeń. W rozkładzie na sezon 2025/2026, Berlin i Warszawę przez Poznań połączy siedem par pociągów dziennych kursujących w równym takcie co dwie godziny. Natomiast do Berlina z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pociągi obsłużą podróżnych w takcie co 4 godziny. Dodatkowo do stolicy Niemiec dojadą też podróżni pociągiem nocnym z Przemyśla przez Rzeszów, Dębicę, Tarnów, Kraków, Katowice, Opole, Wrocław i Poznań składem IC Ursa. Druga grupa wagonów tego pociągu będzie kursować również m.in. z Chełma, Lublina, Warszawy, Łodzi, oraz Sieradza i Kalisza. Od połowy grudnia na tory wyjadą pociągi z/do Lipska, które przekroczą granicę przez nieaktywne obecnie w ruchu pasażerskim przejście graniczne Węgliniec – Horka. To historyczny moment, gdyż przejście to kolej otworzy dla codziennego ruchu pasażerskiego po raz pierwszy od 2007 roku. Do Lipska przez Wrocław dojadą pociągi z Krakowa (grupa wagonów od składu IC Chełmoński relacji Kraków – Świnoujście pod nazwą IC Saxonia) oraz z Przemyśla (grupa wagonów od składu IC Wyczółkowski relacji Przemyśl – Świnoujście pod nazwą IC Via Regia). Zatrzymają się po drodze m.in. w Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie, Katowicach, jak również w Opolu i Wrocławiu.Nowością w połączeniach międzynarodowych będzie pociąg IC Carpatia, który zapewni bezpośredni dojazd do Monachium, Wiednia, Salzburga, a także do Pragi, Bratysławy i Budapesztu. Pociąg zacznie bieg w Przemyślu, zatrzyma się po drodze w m.in. Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie i Katowicach. Na stacji Bohumin nastąpi dołączenie wagonów do kursującego do Monachium przez Wiedeń pociągu IC Chopin oraz w kierunku Pragi do składu jadącego bezpośrednio do stolicy Czech. Następnie wagony do Bratysławy i Budapesztu zostaną odłączone w Czechach na stacji Breclav.Od połowy grudnia pociągami PKP Intercity dojedziemy do Czech z Warszawy i Katowic (siedem razy dziennie), z Krakowa (siedem razy dziennie), z Wrocławia (sześć razy dziennie), z Poznania (pięć razy dziennie) oraz z Rzeszowa i Przemyśla (dwa razy dziennie). Nowością będzie pociąg IC Olza relacji Kraków – Praga, który rozpocznie kursowanie od czerwca. Skład zatrzyma się m.in. na stacjach Oświęcim, Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice czy Bohumin. Zmieniona zostanie trasa nocnego pociągu IC Baltic Express, który od grudnia będzie dodatkowo zatrzymywał się na stacji Toruń Główny oraz Iława Główna. Zapewni bezpośrednie połączenie wymienionych miast z Pragą i Trójmiastem.Podróżni skorzystają także z większej liczby połączeń na Litwę. Z jednego do trzech wzrośnie liczba pociągów na tej trasie. Do kursującego obecnie pociągu IC Hańcza z Krakowa do Wilna przez Warszawę, Białystok, Suwałki i Kowno dołączą nowe pociągi: IC Wigry (relacji Szczecin – Poznań – Warszawa – Białystok – Wilno) oraz IC Jaćwing (Suwałki – Wilno). Wszystkie połączenia będą realizowane z przesiadką przy jednym peronie w Mockawie na skład szerokotorowy kolei litewskich LTG Link. Na odcinku Warszawa – Białystok pociągi pojadą bez zatrzymania na stacjach pośrednich. Dzięki temu oraz dzięki lepszej koordynacji przesiadki w Mockawie czas przejazdu z Warszawy do Wilna skróci się aż o około godzinę.W związku ze stale rosnącym zainteresowaniem przewozami pomiędzy Ukrainą i Polską, w nowym rozkładzie zostaną uruchomione trzy nowe połączenia. Przez przejście graniczne Dorohusk – Jagodin pojedzie skład z Chełma do Charkowa. Przez przejście graniczne Przemyśl / Medyka – Mostiska będą kursowały dwa nowe pociągi z Przemyśla do Charkowa. Dzięki współpracy PKP Intercity z Ukrzaliznitsia, liczba kursów wzrośnie z 10 do 13 par, a połączenia będą równomiernie rozłożone w ciągu doby. Źródło: Na Kolei

Komentarze
Prześlij komentarz