POLREGIO przewozi coraz więcej pasażerów


Aż 76,9 mln podróżnych skorzystało z usług POLREGIO w ostatnich dziewięciu miesiącach – o ponad 1,5 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. To kolejny rekordowy wynik polskiego przewoźnika. POLREGIO przewozi coraz więcej pasażerów. Około 2% wzrost liczby podróżnych wskazuje, że największy pasażerski przewoźnik także korzysta z rosnącego zainteresowania Polaków podróżami kolejowymi.Od lipca do września pociągami POLREGIO podróżowało 26,2 miliona osób. To o prawie 600 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Najlepszy był sierpień, gdy z usług przewoźnika skorzystało blisko 9 milionów pasażerów. Zbliżony wynik spółka odnotowała ostatnio w maju. Największy wzrost rok do roku przypadł na marzec – liczba podróżnych była wtedy wyższa aż o 11,5%. W ujęciu regionalnym najlepiej wypadł Pomorski Zakład POLREGIO, który w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku zanotował wzrost liczby pasażerów o 16,5%. Więcej podróżnych przybyło również w województwach łódzkim (9,4%), podkarpackim (7,2%) oraz zachodniopomorskim (6,1%).POLREGIO przewozi coraz więcej pasażerów. Dane z trzech pierwszych kwartałów 2025 r. potwierdzają utrzymujący się wzrost zainteresowania ofertą przewoźnika. W pierwszym półroczu obecnego roku pociągi POLREGIO przewiozły blisko 51 milionów osób. To o niemal milion więcej niż rok wcześniej. Rekordowe okazały się również tegoroczne wakacje – z usług spółki skorzystało wtedy ponad 17 milionów pasażerów. To kontynuacja trendu z 2024 roku, gdy POLREGIO przewiozło blisko 101 milionów osób, najwięcej od ponad dekady.Zwiększone zainteresowanie usługami POLREGIO to efekt uruchamiania nowych połączeń oraz zwiększania częstotliwości kursów na wybranych trasach. I wydłużania relacji pociągów. Na dobre wyniki wpływ mają też zmiany organizacyjne wdrażane przez obecny Zarząd spółki.Spółka rozpoczęła modernizację części własnego taboru oraz pozyskała dofinansowanie unijne na zakup pięciu nowych pojazdów elektrycznych. Ponadto rozwija cyfrowe narzędzia obsługi pasażerów. Zarząd stawia również na rozwój własnego zaplecza serwisowego. W sierpniu przewoźnik uruchomił specjalistyczny punkt serwisowy w Olsztynie. Umożliwia on samodzielne przeglądy oraz naprawy pojazdów spalinowych na poziomie P3–P5. Dzięki sieci własnych serwisów ewentualne awarie będą usuwane szybciej, jak również taniej. To w efekcie przełoży się na stabilniejszą i bardziej przewidywalną ofertę przewozową. Źródło: Na Kolei

Komentarze