Szwajcarski producent Stadler podpisał umowę z operatorem transportu publicznego Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy na dostawę co najmniej 63 nowoczesnych tramwajów dla obszaru metropolitalnego Helsinek. Kontrakt przewiduje również prawo opcji na zakup kolejnych 120 pojazdów, a także utrzymanie taboru przez ponad 30 lat. Zamówione pojazdy to tramwaje klasy Tango Nordic, zaprojektowane specjalnie z myślą o wymagających warunkach fińskiej stolicy. Model ten bazuje na sprawdzonej platformie Tango, dostosowanej przez Stadlera do lokalnych potrzeb – w tym trudnych warunków klimatycznych i charakterystyki sieci tramwajowej Helsinek. Nowe tramwaje wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem, lekką konstrukcją oraz wysokim komfortem podróży. Pojazdy oferują zwiększoną liczbę miejsc siedzących, a ich projekt zakłada niski poziom hałasu i drgań, co poprawia komfort zarówno pasażerów, jak i mieszkańców miasta. Wykorzystanie trwałych materiałów i nowoczesnych technologii napędowych ma na celu zminimalizowanie wpływu na środowisko w całym cyklu życia tramwaju. Projekt nadwozia opracowano we współpracy z Aivan, renomowanym nordyckim studiem projektowo-innowacyjnym. Dzięki temu tramwaje harmonijnie wpisują się w architekturę Helsinek, odzwierciedlając estetykę i tożsamość miejską stolicy Finlandii. Tramwaje Tango Nordic zastąpią wysłużone pojazdy Valmet z lat 70. i 80., a także odegrają kluczową rolę w rozbudowie i modernizacji sieci tramwajowej metropolii. Dzięki temu kontraktowi Stadler umacnia swoją pozycję na rynku skandynawskim. Producent dostarczył już ponad 350 pojazdów w regionie, w tym ponad 100 pociągów i lokomotyw do Finlandii. Dla szwajcarskiej firmy jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na tramwaje w tym kraju – otwierające nowy etap jej działalności na rynku fińskim. Źródło: Na Kolei
Szwajcarski producent Stadler podpisał umowę z operatorem transportu publicznego Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy na dostawę co najmniej 63 nowoczesnych tramwajów dla obszaru metropolitalnego Helsinek. Kontrakt przewiduje również prawo opcji na zakup kolejnych 120 pojazdów, a także utrzymanie taboru przez ponad 30 lat. Zamówione pojazdy to tramwaje klasy Tango Nordic, zaprojektowane specjalnie z myślą o wymagających warunkach fińskiej stolicy. Model ten bazuje na sprawdzonej platformie Tango, dostosowanej przez Stadlera do lokalnych potrzeb – w tym trudnych warunków klimatycznych i charakterystyki sieci tramwajowej Helsinek. Nowe tramwaje wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem, lekką konstrukcją oraz wysokim komfortem podróży. Pojazdy oferują zwiększoną liczbę miejsc siedzących, a ich projekt zakłada niski poziom hałasu i drgań, co poprawia komfort zarówno pasażerów, jak i mieszkańców miasta. Wykorzystanie trwałych materiałów i nowoczesnych technologii napędowych ma na celu zminimalizowanie wpływu na środowisko w całym cyklu życia tramwaju. Projekt nadwozia opracowano we współpracy z Aivan, renomowanym nordyckim studiem projektowo-innowacyjnym. Dzięki temu tramwaje harmonijnie wpisują się w architekturę Helsinek, odzwierciedlając estetykę i tożsamość miejską stolicy Finlandii. Tramwaje Tango Nordic zastąpią wysłużone pojazdy Valmet z lat 70. i 80., a także odegrają kluczową rolę w rozbudowie i modernizacji sieci tramwajowej metropolii. Dzięki temu kontraktowi Stadler umacnia swoją pozycję na rynku skandynawskim. Producent dostarczył już ponad 350 pojazdów w regionie, w tym ponad 100 pociągów i lokomotyw do Finlandii. Dla szwajcarskiej firmy jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na tramwaje w tym kraju – otwierające nowy etap jej działalności na rynku fińskim. Źródło: Na Kolei
Komentarze
Prześlij komentarz