Stolica pożyczy nieco ponad 2 mld zł z KPO na inwestycje tramwajowe. Za te środki do końca 2030 roku powstaną też nowe trasy na Gocław i Zieloną Białołękę, samorząd sfinansuje także zakup nowych tramwajów i remont używanego teraz taboru. Środki z Krajowego Programu Odbudowy w wysokości ponad 2 mld zł stanowią istotne wsparcie dla prowadzonych i planowanych przez tramwaje Warszawskie inwestycji oraz pozwolą na stabilny rozwój warszawskiej sieci tramwajowej.Pozyskane środki pochodzą z pożyczkowej części Krajowego Planu Odbudowy, udostępnionych w ramach tzw. Instrumentu Zielonej Transformacji Miast. Pieniądze pożyczy Bank Gospodarstwa Krajowego. Roczne oprocentowanie pożyczki wynosi 1% i jest znacznie korzystniejsze niż w bankach komercyjnych. Na spłatę pieniędzy Tramwaje Warszawskie mają 20 lat.Środki z KPO zostaną wykorzystane w sześciu głównych obszarach działalności inwestycyjnej TW. Jedna część to modernizacje i przebudowy istniejącej infrastruktury tramwajowej. Pierwsze efekty są już widoczne: to przebudowa torowiska na ul. Słomińskiego czy modernizacja węzła rozjazdowego Skierniewicka i Wolska. Plany na kolejne lata obejmują przebudowę torów w al. Waszyngtona, al. Jana Pawła II. Czy na rondzie Daszyńskiego, gdzie planowana jest rozbudowa układu torowego. Dzięki funduszom z KPO do końca 2030 r. możliwe będzie zbudowanie dwóch nowych tras tramwajowych – na Zieloną Białołękę i na Gocław. Łącznie to ok. 10 km zupełnie nowych torowisk w miejscach pozbawionych efektywnej komunikacji szynowej. Obie trasy znajdują się na etapie prac projektowych. Istotną część stanowi także komponent taborowy. Z jednej strony pieniądze z pożyczki pozwolą na zakup ok. 20 nowych wagonów, a z drugiej wykonanie planowych napraw głównych. Obejmą one ok. 60 tramwajów typu Swing, które wyprodukowała PESA. Wykonanie wymaganych przez producenta napraw głównych jest kluczowe dla zachowania odpowiedniego okresu żywotności pojazdów, który w przypadku tramwajów sięga 30-40 lat. Źródlo: Na Kolei
Stolica pożyczy nieco ponad 2 mld zł z KPO na inwestycje tramwajowe. Za te środki do końca 2030 roku powstaną też nowe trasy na Gocław i Zieloną Białołękę, samorząd sfinansuje także zakup nowych tramwajów i remont używanego teraz taboru. Środki z Krajowego Programu Odbudowy w wysokości ponad 2 mld zł stanowią istotne wsparcie dla prowadzonych i planowanych przez tramwaje Warszawskie inwestycji oraz pozwolą na stabilny rozwój warszawskiej sieci tramwajowej.Pozyskane środki pochodzą z pożyczkowej części Krajowego Planu Odbudowy, udostępnionych w ramach tzw. Instrumentu Zielonej Transformacji Miast. Pieniądze pożyczy Bank Gospodarstwa Krajowego. Roczne oprocentowanie pożyczki wynosi 1% i jest znacznie korzystniejsze niż w bankach komercyjnych. Na spłatę pieniędzy Tramwaje Warszawskie mają 20 lat.Środki z KPO zostaną wykorzystane w sześciu głównych obszarach działalności inwestycyjnej TW. Jedna część to modernizacje i przebudowy istniejącej infrastruktury tramwajowej. Pierwsze efekty są już widoczne: to przebudowa torowiska na ul. Słomińskiego czy modernizacja węzła rozjazdowego Skierniewicka i Wolska. Plany na kolejne lata obejmują przebudowę torów w al. Waszyngtona, al. Jana Pawła II. Czy na rondzie Daszyńskiego, gdzie planowana jest rozbudowa układu torowego. Dzięki funduszom z KPO do końca 2030 r. możliwe będzie zbudowanie dwóch nowych tras tramwajowych – na Zieloną Białołękę i na Gocław. Łącznie to ok. 10 km zupełnie nowych torowisk w miejscach pozbawionych efektywnej komunikacji szynowej. Obie trasy znajdują się na etapie prac projektowych. Istotną część stanowi także komponent taborowy. Z jednej strony pieniądze z pożyczki pozwolą na zakup ok. 20 nowych wagonów, a z drugiej wykonanie planowych napraw głównych. Obejmą one ok. 60 tramwajów typu Swing, które wyprodukowała PESA. Wykonanie wymaganych przez producenta napraw głównych jest kluczowe dla zachowania odpowiedniego okresu żywotności pojazdów, który w przypadku tramwajów sięga 30-40 lat. Źródlo: Na Kolei

Komentarze
Prześlij komentarz