Pociągi Kolei Dużych Prędkości pokonają trasę z Warszawy do Wrocławia w czasie 1 godz. 36 min. Dziś przejazd tą trasą zajmuje około 4 godzin. - To właśnie dlatego linia KDP łącząca Warszawę z Wrocławiem jest najpilniejszą inwestycją kolejową w Polsce - ogłosiła odpowiedzialna za budowę linii spółka Centralny Port Komunikacyjny. Pociągi ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Polski mają jechać z prędkością ponad 300 km/h. Koleje Dużych Prędkości mają połączyć Wrocław i Warszawę w 2035 roku. By mogły osiągać zawrotną prędkość, całą trasę trzeba zbudować od podstaw. Trwa już wykup gruntów na jej pierwszych odcinkach. Szybkie pociągi pojadą z Wrocławia przez okolice Radwanic, Siechnic i Czernicy, a dalej w stronę Sieradza i Łodzi. Po drodze zatrzymają się tylko na dworcach Warszawa Zachodnia i Łódź Fabryczna, Trasa ma być przystosowana do rozwijania prędkości nawet 350 km/h. Początkowe plany zakładały, że na razie pociągi będą po nich jeździły nie szybciej niż 250 km/h. - To by była jazda na dwie trzecie gwizdka - ogłosiła niedawno spółka CPK. I zapowiedziała, że nowa kolej rozwinie prędkość powyżej 300 km/h. Teraz przedstawiono też mapę całej trasy z informacjami, jak szybko pociąg będzie pokonywał poszczególne odcinki. Najwolniej - z prędkością do 180 km/h - ma przejeżdżać przez Wrocław i powiat wrocławski. Zaraz za jego granicami pojedzie już znacznie szybciej. We wcześniejszym wariancie przejazdu z Warszawy do Wrocławia z maksymalną prędkością eksploatacyjną pociągów 250 km/h oraz postojach w Warszawie Zachodniej, na Lotnisku CPK, w Łodzi, Sieradzu i Kępnie czas przejazdu wyniósłby 2 godz. 19 min, co daje ponad 40 minut różnicy w porównaniu ze scenariuszem z prędkością 350 km/h. Pomysł jazdy z prędkością do 250 km/h na infrastrukturze przystosowanej do 350 km/h, a właśnie taka była koncepcja realizowana przez poprzedni zarząd CPK, byłby sztucznym zaniżaniem parametrów. Nie ma takich przykładów KDP na świecie, żeby kosztochłonna kolejowa infrastruktura dużych prędkości wykorzystywana była w zaledwie 70 proc. prędkości - podkreśla teraz Centralny Port Komunikacyjny. - W wariancie najszybszym, z maksymalną prędkością eksploatacyjną 350 km/h, pociągi kursujące z Warszawy do Wrocławia, zatrzymujące się tylko na dworcach Warszawa Zachodnia i Łódź Fabryczna, pokonają trasę w czasie 1 godz. 36 min. Dla porównania – dziś przejazd tą trasą zajmuje ok. 4 godzin. To właśnie dlatego linia KDP łącząca Warszawę z Wrocławiem jest najpilniejszą inwestycją kolejową w Polsce - ogłosiła spółka. Źródło: Tu Wrocław
Pociągi Kolei Dużych Prędkości pokonają trasę z Warszawy do Wrocławia w czasie 1 godz. 36 min. Dziś przejazd tą trasą zajmuje około 4 godzin. - To właśnie dlatego linia KDP łącząca Warszawę z Wrocławiem jest najpilniejszą inwestycją kolejową w Polsce - ogłosiła odpowiedzialna za budowę linii spółka Centralny Port Komunikacyjny. Pociągi ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Polski mają jechać z prędkością ponad 300 km/h. Koleje Dużych Prędkości mają połączyć Wrocław i Warszawę w 2035 roku. By mogły osiągać zawrotną prędkość, całą trasę trzeba zbudować od podstaw. Trwa już wykup gruntów na jej pierwszych odcinkach. Szybkie pociągi pojadą z Wrocławia przez okolice Radwanic, Siechnic i Czernicy, a dalej w stronę Sieradza i Łodzi. Po drodze zatrzymają się tylko na dworcach Warszawa Zachodnia i Łódź Fabryczna, Trasa ma być przystosowana do rozwijania prędkości nawet 350 km/h. Początkowe plany zakładały, że na razie pociągi będą po nich jeździły nie szybciej niż 250 km/h. - To by była jazda na dwie trzecie gwizdka - ogłosiła niedawno spółka CPK. I zapowiedziała, że nowa kolej rozwinie prędkość powyżej 300 km/h. Teraz przedstawiono też mapę całej trasy z informacjami, jak szybko pociąg będzie pokonywał poszczególne odcinki. Najwolniej - z prędkością do 180 km/h - ma przejeżdżać przez Wrocław i powiat wrocławski. Zaraz za jego granicami pojedzie już znacznie szybciej. We wcześniejszym wariancie przejazdu z Warszawy do Wrocławia z maksymalną prędkością eksploatacyjną pociągów 250 km/h oraz postojach w Warszawie Zachodniej, na Lotnisku CPK, w Łodzi, Sieradzu i Kępnie czas przejazdu wyniósłby 2 godz. 19 min, co daje ponad 40 minut różnicy w porównaniu ze scenariuszem z prędkością 350 km/h. Pomysł jazdy z prędkością do 250 km/h na infrastrukturze przystosowanej do 350 km/h, a właśnie taka była koncepcja realizowana przez poprzedni zarząd CPK, byłby sztucznym zaniżaniem parametrów. Nie ma takich przykładów KDP na świecie, żeby kosztochłonna kolejowa infrastruktura dużych prędkości wykorzystywana była w zaledwie 70 proc. prędkości - podkreśla teraz Centralny Port Komunikacyjny. - W wariancie najszybszym, z maksymalną prędkością eksploatacyjną 350 km/h, pociągi kursujące z Warszawy do Wrocławia, zatrzymujące się tylko na dworcach Warszawa Zachodnia i Łódź Fabryczna, pokonają trasę w czasie 1 godz. 36 min. Dla porównania – dziś przejazd tą trasą zajmuje ok. 4 godzin. To właśnie dlatego linia KDP łącząca Warszawę z Wrocławiem jest najpilniejszą inwestycją kolejową w Polsce - ogłosiła spółka. Źródło: Tu Wrocław
Komentarze
Prześlij komentarz