Trenitalia wprowadza zmodernizowane pociągi Frecciarossa 1000


Trenitalia rozpoczęła eksploatację zaktualizowanej wersji szybkiego pociągu Frecciarossa 1000 (ETR 1000). Przedpremierowy przejazd odbył się między stacjami Roma Termini a Napoli Centrale. W ramach inwestycji przewoźnik wprowadzi 36 jednostek, po 10 rocznie do 2029 roku, przy całkowitej wartości projektu przekraczającej 1,3 mld euro. Pociągi zaprojektowano przy współpracy z Hitachi Rail, a produkcja odbywa się w zakładach w Pistoi i Neapolu. Nowe jednostki są przystosowane do połączeń międzynarodowych, kompatybilne z siedmioma europejskimi sieciami kolejowymi: Francją, Hiszpanią, Niemcami, Austrią, Szwajcarią, Holandią i Belgią. Technicznie pociągi homologowane są do 360 km/h, przy eksploatacyjnej prędkości 300 km/h. Zmodernizowano system trakcyjny, pokładową sieć dowodzenia i kontroli, a także wprowadzono pełną infrastrukturę Ethernet 100 Mb/s, nowy szkielet sieci 10 Gb/s oraz anteny kompatybilne z łącznością 5G. Sieć Wi-Fi dla pasażerów i możliwość przesyłania treści multimedialnych wzrosły dziesięciokrotnie. Nowe pociągi są bardziej energooszczędne i przyjazne środowisku. Wskaźnik recyklingu wynosi 97,1%, odzysku – 98,2%, a system klimatyzacji zmniejsza globalny współczynnik ocieplenia (GWP) o 56%. Wnętrza zaprojektowane we współpracy z Giugiaro Design zapewniają większy komfort: w klasie Executive pojawiło się 14 foteli z uchwytami na laptopy, w klasie Business dodano stolik PRM i zmotoryzowane drzwi do strefy cichej, a klasa Standard zyskała dodatkowe półki na bagaż i powiększone pojemniki nad głową. Modernizacja objęła także sekcję Bar Bistrot, z nową ladą, witrynami i rozbudowaną przestrzenią do przygotowywania posiłków. Całkowita pojemność każdego składu wynosi 461 miejsc siedzących. Źródło: RailMarket

Komentarze