Swiss Coop otworzył nowoczesny miejski węzeł logistyki kolejowej w dzielnicy Hardfeld w Zurychu. Nowy obiekt będzie zaopatrywał ponad 70 sklepów Coop w aglomeracji zuryskiej, wykorzystując kolej jako główny środek transportu między centrum dystrybucyjnym firmy w Schafisheim a stolicą kantonu. Projekt opiera się na koncepcji intermodalnego połączenia transportu dalekobieżnego i krótkodystansowej dystrybucji miejskiej. Towary będą dostarczane koleją do węzła Hardfeld, skąd trafią do sklepów za pomocą ciężarówek. Coop planuje stopniowe wprowadzanie niskoemisyjnych pojazdów do obsługi tzw. „ostatniej mili”, by dodatkowo ograniczyć wpływ na środowisko. Operatorem logistycznym projektu jest należąca do Coop spółka railCare, która zarządza już znaczną częścią krajowego łańcucha dostaw realizowanego koleją. railCare dysponuje flotą siedmiu lokomotyw Siemens Vectron oraz jedną wielosystemową lokomotywą Stadler Euro9000 dzierżawioną od European Loc Pool (ELP). Nowy hub w Zurychu wspiera także obieg zamknięty logistyki Coop – obejmujący transport pustych pojemników i odpadów nadających się do recyklingu z powrotem do Schafisheim. Dzięki temu system ogranicza puste przebiegi i zwiększa efektywność całego łańcucha dostaw. Według szacunków Coop, wykorzystanie transportu kolejowego w miejsce dostaw wyłącznie drogowych pozwoli zredukować emisje CO₂ o około 80% oraz znacząco odciążyć ruch na zuryskich drogach. Dodatkowo, dzięki mniejszym korkom na kluczowych trasach, firma spodziewa się oszczędności czasu rzędu 8 100 godzin rocznie między Schafisheim a Zurychem. Inwestycja w Hardfeld stanowi kolejny krok Coop w realizacji długofalowego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto do 2050 roku. (Railmarket)
Swiss Coop otworzył nowoczesny miejski węzeł logistyki kolejowej w dzielnicy Hardfeld w Zurychu. Nowy obiekt będzie zaopatrywał ponad 70 sklepów Coop w aglomeracji zuryskiej, wykorzystując kolej jako główny środek transportu między centrum dystrybucyjnym firmy w Schafisheim a stolicą kantonu. Projekt opiera się na koncepcji intermodalnego połączenia transportu dalekobieżnego i krótkodystansowej dystrybucji miejskiej. Towary będą dostarczane koleją do węzła Hardfeld, skąd trafią do sklepów za pomocą ciężarówek. Coop planuje stopniowe wprowadzanie niskoemisyjnych pojazdów do obsługi tzw. „ostatniej mili”, by dodatkowo ograniczyć wpływ na środowisko. Operatorem logistycznym projektu jest należąca do Coop spółka railCare, która zarządza już znaczną częścią krajowego łańcucha dostaw realizowanego koleją. railCare dysponuje flotą siedmiu lokomotyw Siemens Vectron oraz jedną wielosystemową lokomotywą Stadler Euro9000 dzierżawioną od European Loc Pool (ELP). Nowy hub w Zurychu wspiera także obieg zamknięty logistyki Coop – obejmujący transport pustych pojemników i odpadów nadających się do recyklingu z powrotem do Schafisheim. Dzięki temu system ogranicza puste przebiegi i zwiększa efektywność całego łańcucha dostaw. Według szacunków Coop, wykorzystanie transportu kolejowego w miejsce dostaw wyłącznie drogowych pozwoli zredukować emisje CO₂ o około 80% oraz znacząco odciążyć ruch na zuryskich drogach. Dodatkowo, dzięki mniejszym korkom na kluczowych trasach, firma spodziewa się oszczędności czasu rzędu 8 100 godzin rocznie między Schafisheim a Zurychem. Inwestycja w Hardfeld stanowi kolejny krok Coop w realizacji długofalowego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto do 2050 roku. (Railmarket)

Komentarze
Prześlij komentarz