Litwa i Polska przedłużają umowę o wzajemnym wsparciu w zakresie incydentów kolejowych na europejskim korytarzu gazowym
LTG Infra, spółka infrastrukturalna litewskiej Grupy LTG, oraz PKP Polskie Linie Kolejowe przedłużyły umowę o współpracy dotyczącą wsparcia technicznego w przypadku incydentów kolejowych na europejskiej linii normalnotorowej 1435 mm łączącej Kowno z Polską. Odcinek ten stanowi integralną część projektu Rail Baltica i jest kluczowy dla transportu towarowego oraz logistyki wojskowej między krajami bałtyckimi a Europą Zachodnią. Zgodnie z odnowionymi ustaleniami, polskie zespoły techniczne będą mogły udzielać wsparcia na terytorium Litwy w razie wystąpienia incydentów na korytarzu. Choć w ciągu ostatnich pięciu lat nie odnotowano żadnych zdarzeń wymagających interwencji, obie strony podkreślają konieczność utrzymania wysokiego poziomu gotowości operacyjnej i szybkiego reagowania na ewentualne zagrożenia. Na linii 1435 mm LTG Cargo prowadzi regularne przewozy intermodalne, obejmujące trzy cotygodniowe połączenia między Kownem, Łodzią a Duisburgiem. Wykorzystanie standardowego rozstawu szyn umożliwia płynny transport między Litwą a Europą Zachodnią bez konieczności zmiany zestawów kołowych na granicy, co znacząco skraca czas przewozu i obniża koszty logistyczne. Równolegle LTG Infra i PKP PLK zawarły także osobną umowę dotyczącą wykorzystania pojazdów diagnostycznych do oceny stanu infrastruktury na normalnotorowej linii łączącej oba państwa. Ma to wzmocnić wspólne działania na rzecz utrzymania wysokiej jakości infrastruktury oraz dalszego rozwoju Rail Baltica. Współpraca zarządców infrastruktury wpisuje się w szersze europejskie wysiłki modernizacyjne, mające na celu zapewnienie spójności sieci kolejowej i wspieranie transgranicznych połączeń w regionie Morza Bałtyckiego. (RailMarket)

Komentarze
Prześlij komentarz