Pierwsza lokomotywa Vossloh Modula dla DB Cargo


Vossloh Rolling Stock zaprezentował pierwszą hybrydową lokomotywę Modula zbudowaną dla DB Cargo w ramach umowy ramowej obejmującej do 250 pojazdów. Uroczyste odsłonięcie lokomotywy odbyło się w zakładzie producenta w Kiel-Suchsdorf, z udziałem przedstawicieli DB Cargo oraz spółki macierzystej CRRC ZELC. Pierwszy egzemplarz należy do wariantu Modula BDD, który łączy dwa silniki wysokoprężne z systemem akumulatorowym. Lokomotywa została zaprojektowana do pracy zarówno w manewrach, jak i na liniach głównych, oferując możliwość bezemisyjnej jazdy w trybie bateryjnym. Zastosowane silniki wysokoprężne spełniają normy emisji Stage V i mogą być zasilane paliwami alternatywnymi, w tym biopaliwem HVO. Platforma Modula opiera się na koncepcji modułowej architektury, która umożliwia integrację różnych systemów trakcyjnych – w tym zasilania z sieci trakcyjnej – w ramach jednej konstrukcji. Dzięki temu operatorzy mogą dostosowywać konfigurację lokomotywy do specyficznych wymagań eksploatacyjnych i tras. Prezentacja pierwszej lokomotywy oznacza rozpoczęcie produkcji serii w ramach stałego zamówienia na 50 lokomotyw, złożonego wcześniej przez DB Cargo. Wprowadzenie pojazdów do eksploatacji planowane jest na połowę 2027 roku. Nowa generacja lokomotyw Modula ma wspierać strategię DB Cargo w zakresie modernizacji i dekarbonizacji floty, zwiększając elastyczność i efektywność operacji towarowych w Niemczech i na rynkach europejskich. (Railmarket)

Komentarze