Przez ukraiński port w Czarnomorsku pociągi Laude Smart Intermodal wyruszają na turecki brzeg Morza Czarnego lub do należącego do polskiego przewoźnika terminalu kolejowego w Zamościu. Pierwszy pociąg intermodalny, składający się z 50 specjalistycznych 20-stopowych kontenerów Laude, wyruszył z portu w Czarnomorsku (Ukraina) 5 listopada 2025 r. Partnerem w realizacji przewozów były spółki należące do grupy Ukrzaliznycii – ukraińskiego narodowego przewoźnika kolejowego. Połączenie, które przygotowało i realizuje Laude Smart Intermodal, skraca do 10 dni czas przewozu z tureckiego regionu Izmir, w którym zlokalizowany jest port Aliağa, do terminalu w Zamościu.Uruchomienie połączenia z Turcją jest pierwszym krokiem w realizacji zapowiadanych przez Laude Smart Intermodal stałych połączeń z Unii Europejskiej przez Ukrainę w kierunku Kaukazu, w tym do Gruzji i Azerbejdżanu. Stworzy to nowe możliwości transportu ładunków do regionów o strategicznym znaczeniu dla ukraińskiego i polskiego biznesu. Przypomnijmy, że według Państwowej Służby Celnej Ukrainy – jak wynika z danych za okres od stycznia do października 2025 r. – Turcja pozostaje jednym z kluczowych partnerów handlowych Ukrainy.Dla Laude Smart Intermodal, które pozostaje kluczowym operatorem intermodalnym na Ukrainie, uruchomienie kolejowego korytarza czarnomorskiego to możliwość aktywnego oferowania usług przewozowych także eksporterom i importerom z innych krajów regionu zainteresowanych rynkiem UE.Według Instytutu Polityki Globalnej, niezależnego ukraińskiego think tanku, wspólne interesy Ukrainy i Turcji, jako państw reprezentujących kraje regionu bałtycko-czarnomorskiego i kaspijskiego, koncentrują się na realizacji projektów infrastrukturalnych, energetycznych i cyfrowych. Sprzyja temu ich położenie na szlakach transportowych łączących Europę z Azją i Bliskim Wschodem, a także obecność rozwiniętego przemysłu i rolnictwa, potencjału naukowo-technicznego, rozległych sieci infrastruktury kolejowej, drogowej i rurociągowej oraz rezerw energetycznych. Dlatego też główne wysiłki tych krajów skupiają się na stworzeniu jednolitego systemu transportowo-logistycznego od Bałtyku po regiony Morza Czarnego i Kaspijskiego, łącząc ich komunikację kolejową, drogową, morską, lotniczą, rurociągową, światłowodową i inną. Warto przy okazji podkreślić, że rozwój tych relacji nie tylko poprawia energetyczne bezpieczeństwo Europy, ale też daje możliwość budowania silniejszych, trwalszych i efektywniejszych powiązań handlowych i gospodarczych między Europą a Azją i Bliskim Wschodem. Równocześnie Azerbejdżan czy Kazachstan zyskują alternatywne rynki zbytu. Z drugiej strony polski przewoźnik konsekwentnie buduje sieć wzajemnych powiązań kolejowych pomiędzy Polską i Ukrainą a krajami Europy Zachodniej.Połączenie z Turcją to uzupełnienie oferty stałych połączeń Laude Smart Intermodal pomiędzy Polską a Niemcami, ale także portami Beneluksu a siecią terminali w Ukrainie. Źródło: Na Kolei
Przez ukraiński port w Czarnomorsku pociągi Laude Smart Intermodal wyruszają na turecki brzeg Morza Czarnego lub do należącego do polskiego przewoźnika terminalu kolejowego w Zamościu. Pierwszy pociąg intermodalny, składający się z 50 specjalistycznych 20-stopowych kontenerów Laude, wyruszył z portu w Czarnomorsku (Ukraina) 5 listopada 2025 r. Partnerem w realizacji przewozów były spółki należące do grupy Ukrzaliznycii – ukraińskiego narodowego przewoźnika kolejowego. Połączenie, które przygotowało i realizuje Laude Smart Intermodal, skraca do 10 dni czas przewozu z tureckiego regionu Izmir, w którym zlokalizowany jest port Aliağa, do terminalu w Zamościu.Uruchomienie połączenia z Turcją jest pierwszym krokiem w realizacji zapowiadanych przez Laude Smart Intermodal stałych połączeń z Unii Europejskiej przez Ukrainę w kierunku Kaukazu, w tym do Gruzji i Azerbejdżanu. Stworzy to nowe możliwości transportu ładunków do regionów o strategicznym znaczeniu dla ukraińskiego i polskiego biznesu. Przypomnijmy, że według Państwowej Służby Celnej Ukrainy – jak wynika z danych za okres od stycznia do października 2025 r. – Turcja pozostaje jednym z kluczowych partnerów handlowych Ukrainy.Dla Laude Smart Intermodal, które pozostaje kluczowym operatorem intermodalnym na Ukrainie, uruchomienie kolejowego korytarza czarnomorskiego to możliwość aktywnego oferowania usług przewozowych także eksporterom i importerom z innych krajów regionu zainteresowanych rynkiem UE.Według Instytutu Polityki Globalnej, niezależnego ukraińskiego think tanku, wspólne interesy Ukrainy i Turcji, jako państw reprezentujących kraje regionu bałtycko-czarnomorskiego i kaspijskiego, koncentrują się na realizacji projektów infrastrukturalnych, energetycznych i cyfrowych. Sprzyja temu ich położenie na szlakach transportowych łączących Europę z Azją i Bliskim Wschodem, a także obecność rozwiniętego przemysłu i rolnictwa, potencjału naukowo-technicznego, rozległych sieci infrastruktury kolejowej, drogowej i rurociągowej oraz rezerw energetycznych. Dlatego też główne wysiłki tych krajów skupiają się na stworzeniu jednolitego systemu transportowo-logistycznego od Bałtyku po regiony Morza Czarnego i Kaspijskiego, łącząc ich komunikację kolejową, drogową, morską, lotniczą, rurociągową, światłowodową i inną. Warto przy okazji podkreślić, że rozwój tych relacji nie tylko poprawia energetyczne bezpieczeństwo Europy, ale też daje możliwość budowania silniejszych, trwalszych i efektywniejszych powiązań handlowych i gospodarczych między Europą a Azją i Bliskim Wschodem. Równocześnie Azerbejdżan czy Kazachstan zyskują alternatywne rynki zbytu. Z drugiej strony polski przewoźnik konsekwentnie buduje sieć wzajemnych powiązań kolejowych pomiędzy Polską i Ukrainą a krajami Europy Zachodniej.Połączenie z Turcją to uzupełnienie oferty stałych połączeń Laude Smart Intermodal pomiędzy Polską a Niemcami, ale także portami Beneluksu a siecią terminali w Ukrainie. Źródło: Na Kolei

Komentarze
Prześlij komentarz