Škoda Group może dostarczyć do 31 nowych pojazdów dla lekkiej kolei w Sztokholmie. Producent podpisał umowę na dostawę 16 pojazdów z możliwością rozszerzenia o kolejnych 15 pojazdów. Dostawy mają się zacząć w 2029 roku. Grupa Škoda wygrała przetarg na dostawę zupełnie nowego typu taboru dla Regionu Sztokholm. Nowe pojazdy będą obsługiwać linię lekkiej kolei Saltsjöbanan, która łączy Sztokholm z Saltsjöbaden w gminie Nacka i jest obsługiwana przez sztokholmską firmę transportową Storstockholms Lokaltrafik. Operator będzie mógł zamówić do 31 pojazdów, z czego umowa podstawowa obejmuje 16 dwuwagonowych jednostek oraz opcję na kolejne 15. Całkowita wartość kontraktu, obejmująca opcję, części zamienne oraz szkolenie maszynistów, przekracza 230 milionów euro. Inżynierowie pracujący w fińskiej spółce zależnej Grupy Škoda odegrają znaczącą rolę w opracowaniu tych pojazdów.– Opracowujemy zupełnie nowy typ pojazdu lekkiej kolei, który zapewni większy komfort, prędkość i elastyczność – czyli główne cechy nowoczesnej mobilności miejskiej. To kolejny z serii strategicznych projektów, dzięki którym chcemy wzmocnić naszą pozycję w regionie nordyckim i wejść na nowy rynek dla naszych pojazdów szynowych. Cieszymy się, że dostarczenie pojazdów dla Regionu Sztokholm sprawi, iż codzienne dojazdy między stolicą Szwecji a jej okolicami staną się bardziej nowoczesne i komfortowe dla mieszkańców – powiedział Jan Harder, prezes Regionu Zachód i Północ w Grupie Škoda. Każdy pojazd będzie składał się z dwuwagonowej jednostki o długości 36 metrów i zasilaniu prądem stałym 750/1500 V. Wszystkie wózki będą napędzane. Pojemność jednej dwuwagonowej jednostki wyniesie około 250 pasażerów, w tym 94 miejsca siedzące. Operator będzie mógł łączyć jednostki w celu zwiększenia pojemności w godzinach szczytu – do trzech jednostek połączonych razem. Pojazdy będą wyposażone w przyjazny dla środowiska system klimatyzacji zasilany czystym propanem.Oprócz czeskich inżynierów, kluczową rolę w opracowaniu projektu odegrają także inżynierowie z fińskiej spółki zależnej Grupy Škoda — posiadający bogate doświadczenie w projektowaniu pojazdów dostosowanych do wymagających warunków klimatycznych regionu nordyckiego. Grupa Škoda dostarczy pierwsze pojazdy w 2029 roku, a rozpoczęcie eksploatacji planowane jest na przełom 2029 i 2030 roku.Grupa Škoda jest silnie obecna w regionie nordyckim, posiadając zakład produkcyjny w Otanmäki w Finlandii oraz biura w Helsinkach, Oulu, Tampere, a także w stolicy Szwecji. Działalność grupy jest widoczna nie tylko w Finlandii, gdzie Škoda wyprodukowała lub produkuje około 180 tramwajów dla Helsinek i Tampere oraz ponad 300 dwupoziomowych wagonów pasażerskich dla narodowego operatora kolejowego VR — w tym wagony siedzące, restauracyjne, sypialne i wielofunkcyjne. W Szwecji trolejbusy w Landskronie są wyposażone w układy elektryczne Grupy Škoda, a w Göteborgu grupa modernizuje flotę 79 tramwajów typu M31. Źródło: transport-publiczny.pl
Škoda Group może dostarczyć do 31 nowych pojazdów dla lekkiej kolei w Sztokholmie. Producent podpisał umowę na dostawę 16 pojazdów z możliwością rozszerzenia o kolejnych 15 pojazdów. Dostawy mają się zacząć w 2029 roku. Grupa Škoda wygrała przetarg na dostawę zupełnie nowego typu taboru dla Regionu Sztokholm. Nowe pojazdy będą obsługiwać linię lekkiej kolei Saltsjöbanan, która łączy Sztokholm z Saltsjöbaden w gminie Nacka i jest obsługiwana przez sztokholmską firmę transportową Storstockholms Lokaltrafik. Operator będzie mógł zamówić do 31 pojazdów, z czego umowa podstawowa obejmuje 16 dwuwagonowych jednostek oraz opcję na kolejne 15. Całkowita wartość kontraktu, obejmująca opcję, części zamienne oraz szkolenie maszynistów, przekracza 230 milionów euro. Inżynierowie pracujący w fińskiej spółce zależnej Grupy Škoda odegrają znaczącą rolę w opracowaniu tych pojazdów.– Opracowujemy zupełnie nowy typ pojazdu lekkiej kolei, który zapewni większy komfort, prędkość i elastyczność – czyli główne cechy nowoczesnej mobilności miejskiej. To kolejny z serii strategicznych projektów, dzięki którym chcemy wzmocnić naszą pozycję w regionie nordyckim i wejść na nowy rynek dla naszych pojazdów szynowych. Cieszymy się, że dostarczenie pojazdów dla Regionu Sztokholm sprawi, iż codzienne dojazdy między stolicą Szwecji a jej okolicami staną się bardziej nowoczesne i komfortowe dla mieszkańców – powiedział Jan Harder, prezes Regionu Zachód i Północ w Grupie Škoda. Każdy pojazd będzie składał się z dwuwagonowej jednostki o długości 36 metrów i zasilaniu prądem stałym 750/1500 V. Wszystkie wózki będą napędzane. Pojemność jednej dwuwagonowej jednostki wyniesie około 250 pasażerów, w tym 94 miejsca siedzące. Operator będzie mógł łączyć jednostki w celu zwiększenia pojemności w godzinach szczytu – do trzech jednostek połączonych razem. Pojazdy będą wyposażone w przyjazny dla środowiska system klimatyzacji zasilany czystym propanem.Oprócz czeskich inżynierów, kluczową rolę w opracowaniu projektu odegrają także inżynierowie z fińskiej spółki zależnej Grupy Škoda — posiadający bogate doświadczenie w projektowaniu pojazdów dostosowanych do wymagających warunków klimatycznych regionu nordyckiego. Grupa Škoda dostarczy pierwsze pojazdy w 2029 roku, a rozpoczęcie eksploatacji planowane jest na przełom 2029 i 2030 roku.Grupa Škoda jest silnie obecna w regionie nordyckim, posiadając zakład produkcyjny w Otanmäki w Finlandii oraz biura w Helsinkach, Oulu, Tampere, a także w stolicy Szwecji. Działalność grupy jest widoczna nie tylko w Finlandii, gdzie Škoda wyprodukowała lub produkuje około 180 tramwajów dla Helsinek i Tampere oraz ponad 300 dwupoziomowych wagonów pasażerskich dla narodowego operatora kolejowego VR — w tym wagony siedzące, restauracyjne, sypialne i wielofunkcyjne. W Szwecji trolejbusy w Landskronie są wyposażone w układy elektryczne Grupy Škoda, a w Göteborgu grupa modernizuje flotę 79 tramwajów typu M31. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze
Prześlij komentarz