Wyjechał pierwszy duński pociąg EuroCity na trasie z Kopenhagi do Hamburga


Dzisiaj w podróż wyjechał pierwszy duński pociąg EuroCity na trasie z Kopenhagi do Hamburga. Był to nowoczesny skład ICE5, który wyprodukowało hiszpańskie Talgo. Koleje duńskie (DSB) zamówiły 16 takich pociągów. Pierwsze Talgo pojechało do Hamburga, a podróż na tej trasie zajmuje niespełna 5 godzin. Z przystankami pośrednimi w Ringsted, Odense, Kolding i Padborg w Danii oraz w Szlezwiku w Niemczech. Pasażerowie jeżdżą nowoczesnymi pociągami EuroCity. To składy klasy ICE5, które wyprodukował hiszpański producent na bazie platformy Talgo 230. Nie tak dawno koleje DSB informowały o odbiorze pierwszego międzynarodowego pociągu. DSB podkreślają, że nowoczesne pociągi powstały z myślą o wysokim komforcie oraz jasnym i nowoczesnym wnętrzu, co zapewnia pasażerom większy komfort. Ten pierwszy, dzisiejszy rejs, oznacza – według DSB – początek stopniowej wymiany wagonów, które w przyszłości będą obsługiwały trasę między Kopenhagą a Hamburgiem.Pierwszy skład EuroCity Talgo już dostarczyło do Danii. Łącznie DSB zamówiło 16 pociągów ICE5 wagonów, które dotrą do zajezdni DSB w latach 2026-2027. Składy rozwijają prędkość maksymalną 200 km/h. Każdy z pociągów zabierze na pokład 492 pasażerów, co pozwoli DSB na odnowienie floty oraz rozszerzenie oferty na trasie Dania-Niemcy. W każdym zestawie EuroCity dwa wagony na końcu pociągu są dłuższe od pozostałych. Pełnią bowiem funkcję w pełni interoperacyjnego interfejsu z lokomotywami innych firm z listy DSB. W niedalekiej przyszłości jeden z tych wagonów końcowych zastąpi wagon sterowniczy. Pierwszy z takich pojazdów Talgo dostarczy jeszcze w tym tygodniu. I wtedy DSB skonfiguruje pociąg do typu push-pull. Dzięki nowym ICE5 koleje duńskie zaoferują więcej połączeń międzynarodowych. W sezonie letnim między Kopenhagą a Hamburgiem będzie kursowało dziesięć par pociągów dziennie. (Na Kolei)

Komentarze