Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” czyli kampania PKP PLK

Tysiące ulotek, ponad 100 wydarzeń, 500 godzin edukacji, spoty filmowe oraz radiowe – to część działań Polskich Linii Kolejowych w ramach kampanii Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Akcja, prowadzona już jedenasty rok, przypomina i promuje odpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych. 
Od 2010 r. zmniejszyła się liczba wypadków i kolizji na przejazdach i przejściach kolejowych. W 2014 r. było o 14% mniej wypadków i kolizji na przejazdach niż rok wcześniej. Pierwsze półrocze 2015 to blisko 20% mniej wypadków i kolizji na przejazdach, niż w analogicznym okresie 2014. – Podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na polskiej kolei należy do priorytetów Polskich Linii Kolejowych. Kampania Bezpieczny przejazd to jeden z elementów programu poprawy bezpieczeństwa, który poza działaniami w obszarze technicznym, inwestycyjnym, pracowniczym i organizacyjnym, obejmuje właśnie edukację kierowców oraz pieszych i przypomina o odpowiedzialnym zachowaniu na przejazdach i przejściach – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PLK. 
 
150 000 ulotek, przypominających o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, trafiło do kierowców i pieszych m.in. podczas wspólnych akcji PLK i Straży Ochrony Kolei oraz policji. Ponadto 300 plakatów kampanijnych na stacjach i peronach dodatkowo zwraca uwagę na bezpieczne przekraczanie torów. To apel do tych, którzy z pociągu przesiądą się do samochodów, na rowery lub motocykle. Z 500 godzin edukacji skorzystało ponad 30 tysięcy dzieci i młodzieży. Tym działaniom poświęcony był głównie październik. W dziesięcioletniej historii kampanii to rekord – zarówno pod względem liczby prelekcji, jak i wyedukowanych młodych ludzi. W kampanii ku przestrodze pokazano symulacje wypadków samochodu i pociągu - szczególnie mocny przekaz nt. konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniu toru i drogi. Bezpośrednie przyczyny takich zdarzeń to ignorowanie sygnałów zakazujących wjazdu: czerwonego światła, zamykanych rogatek, znaku stop, czy też ograniczenia prędkości. Nieodpowiedzialni kierowcy taranują zamknięte rogatki lub omijają slalomem czekające samochody i zamknięte półrogatki, pomijają nakaz zatrzymania przed torami lub nie zachowują szczególnej ostrożności w trudnych warunkach atmosferycznych. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze