Coraz więcej osób kupuje bilety korzystając z nowoczesnych kanałów sprzedaży

Coraz więcej osób kupując bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży. Coraz więcej osób kupując bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży. Już co trzeci pasażer dokonuje zakupu biletu przez internet. W sumie, od początku roku w kasach online sprzedano ponad 5,7 mln biletów. Najczęściej na tę formę zakupu decydują się podróżujący Pendolino. Jak poinformował przewoźnik pasażerowie mogą kupować bilety nie tylko na dworcach w kasach czy biletomatach.  
Transakcji można dokonać także w internecie na stronie przewoźnika czy za pomocą aplikacji mobilnych IC Mobile Navigator oraz SkyCash. Sprzedaż online cieszy się coraz większym zainteresowaniem podróżnych. O tym, że trafiamy w oczekiwania naszych klientów świadczą wyniki. Tylko od początku roku za pośrednictwem kanałów zdalnych sprzedaliśmy 5,7 mln biletów. Porównując rok do roku, liczba transakcji wzrosła o ponad 100% - mówi Michał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKP Intercity. Na zakup biletu w sieci decyduje się już co trzeci nasz pasażer. Najwięcej biletów online sprzedajemy na przejazdy pociągami Pendolino. Zdarza się, że nawet połowa wszystkich transakcji dotyczy właśnie tej kategorii pociągu - dodaje. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Dzięki temu poza standardowymi biletami na przejazdy pociągami PKP Intercity, za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnej, można już kupić bilet miesięczny, ofertę weekendową czy pobrać bezpłatny bilet dla dziecka mającego nie więcej niż 4 lata. Nie zapomniano też o tych pasażerach, którzy wybierają krótkie podróże – bilety online sprzedawane są na trasy liczące min. 20 km (dotychczas 50 km). Jesienią pojawiło się kolejne udogodnienie w postaci wymiany i zwrotu biletu bez konieczności składania reklamacji. Teraz po zakupie nowego biletu następuje automatyczny zwrot należności za wcześniejszy bilet. Ze sprzedażą online wiążą się duże oczekiwania ze strony naszych klientów. Dlatego cały czas pracujemy nad poprawą naszego systemu dodając kolejne funkcjonalności. Celem jest wdrożenie pełnej oferty do sprzedaży internetowej. Po umożliwieniu zakupu online biletów okresowych, weekendowych czy wprowadzeniu możliwości wymiany i zwrotu biletów planujemy kolejne zmiany. Do końca roku w internecie będzie można kupić bilet na przewóz roweru czy zwierzęcia. Następne w kolejności są bilety przesiadkowe oraz możliwość zakupu wielu biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji informuje PKP Intercity. Źródło: InfoRail

Komentarze