Deutsche Bahn planuje likwidację nocnych połączeń

Wagon Deutsche Bahn AG – Citynightliner
Nocne połączenia dla Deutsche Bahn są już mało atrakcyjne. Jak twierdzi DB, jednym z powodów, dla których coraz mniej pasażerów korzysta z tego typu połączeń, jest pozostawiający wiele do życzenia standard taboru. Połączenia są mało atrakcyjne również ze względu na wysokie ceny. DB również zauważa, że dziś tego typu połączenia wypierane są przez koleje dużych prędkości, dzięki którym np. podróż służbową można odbyć w jeden dzień, a nie w dwa. 
W ostatnich latach systematycznie zmniejszała się flota pociągów do obsługi połączeń nocnych, a w konsekwencji i sieć połączeń tego typu. Połączenia okroiły nie tylko Niemcy, lecz także: Francja, Hiszpania czy Włochy. 
Jeśli Niemcy potwierdzą swój zamiar likwidacji nocnych połączeń, to ostatnie pociągi z wagonami sypialnymi znikną z rozkładu jazdy w grudniu 2016 roku. W ciągu 2014 roku z pociągów nocnych skorzystało 1,3 mln pasażerów, co stanowiło tylko 1% wszystkich pasażerów korzystających z pociągów dalekobieżnych. Nocne połączenia wygenerowały stratę na poziomie 32 mln euro, przy obrotach rzędu 90 mln euro. Rok wcześniej strata sięgała 20 mln euro. Prognozy na kolejne lata zakładają tendencję wzrostową jeśli chodzi o straty. Jest jednak nowa koncepcja nocnych podróży na niemieckiej sieci. DB jest gotowa uruchamiać więcej nocnych połączeń ICE. Te połączenia, w opinii przewoźnika, wspólnie z prowadzonymi przez DB międzynarodowymi połączeniami autobusowymi, pozwolą na utrzymanie nocnych połączeń międzynarodowych, przy znacznie mniejszych nakładach. Niemiecka kolej zapewnia, że przy swoich działaniach reorganizacyjnych weźmie pod uwagę potrzeby sąsiednich krajów, które chcą utrzymać siatkę nocnych połączeń. Rozmowy w tej sprawie są już prowadzone m.in. z Kolejami Austriackimi ÖBB. Źródło: biznes.pl

Komentarze