Hitachi dostarczy 29 elektrycznych zespołów dla przewoźnika Great Western Railway


AT300 Hitachi w brawach Great Western Railway

Japoński koncern Hitachi poinformował, że kontrakt na dostawę 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla brytyjskiego przewoźnika Great Western Railway będzie realizowany we Włoszech. Pociągi powstaną w przejętych niedawno zakładach w Pistoi. 
29 składów AT300 miało pierwotnie być wyprodukowanych w zakładzie w Kasado na terenie Japonii. Niewielkie były szanse na ulokowanie produkcji w już istniejącym na terenie Wielkiej Brytanii zakładzie producenta w Newton Aycliffe, ponieważ tam realizowany jest inny brytyjski kontrakt na dostawę siedemdziesięciu pociągów dla Abellio ScotRail (w ramach programu Intercity Express - IEP). 
W listopadzie firma Hitachi ostatecznie sfinalizowała przejęcie włoskiego producenta taboru - firmy AlsaldoBreda oraz jej siostrzanej spółki - Ansaldo STS, co jest równoznaczne z przejęciem zakładów w Naples, Reggio Callabria oraz w Pistoi. Hitachi dostarczy 22 pociągi pięcioczłonowe i 7 dziewięcioczłonowych. Składy będą prowadziły przewozy pasażerskie z Londynu do krańców południowo-zachodnich kraju, w tym do miejscowości Plymouth oraz Penzance. Między Londynem a Kornwalią pociągi będą poruszały się zarówno po trasach bez sieci elektrycznej, jak i po zelektryfikowanych. Między Londynem a Newbury pociągi będą korzystały z istniejącej sieci, a dalej pojadą dzięki silnikom spalinowym. Wartość kontraktu to około 360 mln funtów. Źródło: Rynek-Kolejowy

Komentarze