Lotos Kolej otrzyma pięć lokomotyw Griffin E4DCU-DP

W siedzibie Lotos Kolej w Gdańsku podpisano dnia 23 grudnia 2015 r. umowę pomiędzy spólką Newag a Lotos Kolej na dostawę pięciu czteroosiowych lokomotyw Griffin E4DCU-DP. Umowa przewiduje dzierżawę przez Lotos Kolej 5 lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do przewoźnika nastąpi w 2017 roku.  
Umowa zawiera również opcję pozyskania przez spółkę kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag w terminie późniejszym. Pojazdy przeznaczone dla Lotos Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy Griffin i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy "dual power" o mocy 350 kW. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny Lotos Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw Griffin. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku Dragona, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji w sposób znaczący przyczynią się poprawy efektywności operacyjnej Lotos Kolej – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes Newag. – Lotos Kolej, to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa – podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej – Dzięki lokomotywom Griffin będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. 


Przed podjęciem ostatecznej decyzji Lotos Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki tych testów przyczyniło się do zawarcia dzisiejszej umowy. – Rozwój lokomotyw 4-osiowych Griffin jako jednej z dwóch kluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym Newag jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początku tego roku Griffin E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikaty zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiaj podpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku Newag jako pierwszy producent w Europie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnie produkowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone w spalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastyczność operacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność – mówi Maciej Duczyński, wiceprezes Newag. Źródło: Lotos Kolej

Komentarze