Zaprezentowano projekt nowej wersji Pendolino

Alstom i prywatny włoski przewoźnik NTV zaprezentowali projekt nowej wersji pociągu Pendolino, stworzony przez Design & Styling Centre Alstom, który był również odpowiedzialny za pociąg AGV.italo. Koncepcja wnętrza zostanie zaprezentowana opinii publicznej w najbliższych miesiącach. Jak zapewnia producent, Pendolino jest przyjazny dla środowiska, dzięki wysokiej zdolności do recyklingu wykorzystanych do budowy materiałów i zmniejszonej emisji CO2. 
Ponadto, jego zoptymalizowany system napędu trakcyjnego zwiększa efektywność i przyspieszenie oraz odzyskuje energię podczas hamowania. Nowy pociąg jest ewolucją poprzedniej wersji Pendolino. Może osiągać prędkość maksymalną 250 km/h. 187-metrowy pociąg będzie się składać z 7 wagonów, mogących pomieścić około 480 pasażerów. Główną innowacją pociągu w porównaniu do poprzednich generacji Pendolino jest jego pełna kompatybilność z najnowszymi przepisami TSI 2014 wprowadzonymi przez Unię Europejską. Ta norma UE przyczynia się do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa i operacyjności. 
Pendolino jest częścią gamy Avelia, rodziny produktów Alstom, która obejmuje również pociągi AGV.Italo zakupione wcześniej przez NTV. Pendolino będzie uzupełnieniem istniejącej floty 25 pociągów AGV, dając w sumie 33 pociągi należące do Italo. Celem NTV jest rozwój oferty połączeń szybkich pociągów na liniach łączących ruchliwe kierunki północny-wschód i północny-zachód Włoch. Da to nowe możliwości milionom turystów, którzy podróżują w tych popularnych kierunkach. Zwiększenie floty będzie częścią procesu rozwoju podejmowanego przez NTV, przewoźnika który w 2015 roku przewiózł ponad 9 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu do roku poprzedniego. Już wkrótce jest planowane rozpoczęcie produkcji 8 pociągów w zakładach Alstom w Savigliano. Pociągi mają zostać dostarczone pod koniec 2017 roku i być gotowe do wprowadzenia do eksploatacji na początku 2018 roku. Źródło: Rynek Kolejowy/PAP

Komentarze