Budowa tunelu kolejowego pod Zatoką Fińską jest realna

Przedstawiciele rządów oraz władz lokalnych Estonii i Finlandii podpisali list intencyjny w sprawie budowy tunelu kolejowego pod Zatoką Fińską. Tunel miałby połączyć Tallinn z Helsinkami i byłby przedłużeniem kolejowej trasy E75 Rail Baltica. Koszt budowy tunelu pomiędzy stolicami obu krajów jest szacowany na kwotę od 9 do 13 mld euro. 
Prognozowana maksymalna długość obiektu to 92 km, a więc stanowczo więcej niż np. Eurotunel pod kanałem La Manche. Projektowi budowy tunelu Tallin – Helsinki nadano nazwę FinEst. To przedsięwzięcie, w które włączyły się: samorząd Helsinek, władze regionu Uussimaa, w którym leżą Helsinki, Ministerstwo Transportu i Komunikacji Finlandii, Ministerstwo Spraw Zagranicznych Estonii, a także władze prowincji Harjumaa, w której granicach leży Tallin. Koszt budowy tunelu pomiędzy stolicami obu krajów jest szacowany na kwotę od 9 do 13 mld euro. Prognozowana maksymalna długość obiektu to 92 km, a więc stanowczo więcej niż np. Eurotunel pod kanałem La Manche. Projektowi budowy tunelu Tallin – Helsinki nadano nazwę FinEst. To przedsięwzięcie, w które włączyły się: samorząd Helsinek, władze regionu Uussimaa, w którym leżą Helsinki, Ministerstwo Transportu i Komunikacji Finlandii, Ministerstwo Spraw Zagranicznych Estonii, a także władze prowincji Harjumaa, w której granicach leży Tallin. Źródło: Railway Gazette

Komentarze

Prześlij komentarz