Czy Pesa upora się z problemami technicznymi lokomotyw Gama?

– Z lokomotywami spalinowymi Gama dostarczonymi do PKP Intercity mieliśmy problemy przed końcem roku. Ich przyczyny były różne, ale za sporo takich przypadków odpowiada niewłaściwe paliwo, które lano do lokomotyw – powiedział przedstawiciel Pesy. Przypomnijmy: liczba awarii 10 zakupionych w drodze przetargu przez PKP Intercity spalinowych lokomotyw Gama lawinowo wzrosła z końcem 2015 roku, w momencie znacznego spadku temperatur. 
Odwołano dużą część pociągów zarówno na Podkarpaciu jak i w Wielkopolsce i w województwie lubuskim. – Dwa lub trzy spalinowozy z Krzyża i jedna lokomotywa z Rzeszowa stanęły, ponieważ zatankowane zostały niewłaściwym paliwem i konieczne było czyszczenie filtrów. Te sztuki dość szybko wróciły na trasy. W jednej lokomotywie występują problemy ze sprzęgłem i ona znajduje się jeszcze w naszej obsłudze serwisowej, natomiast jedna uległa wypadkowi na torach – wyjaśnia Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu krajowego Pesy. 
W umowie z PKP Intercity przewoźnik zawarował sobie wysokie współczynniki gotowości dotyczące spalinowych Gam, które w przetargu przyjęła Pesa. Przewoźnik już zapowiedział, że zwróci się do producenta o stosowne odszkodowania z tytułu ich nieosiągnięcia. – Takie były warunki kontraktu i spodziewamy się dyskusji na ten temat z przewoźnikiem. Jesteśmy odpowiedzialną firmą i do tego problemu podejdziemy odpowiedzialnie – dodał na koniec dyrektor Maciejewski. Na wnioski jest jeszcze za wcześnie. Z naszej inicjatywy i w obecności naszych pracowników, z pojazdu, który trafił do serwisu w Bydgoszczy, pobrano trzy próbki paliwa. Są teraz badane przez niezależną jednostkę. Do dziś producent nie przekazał nam wyników. Wystąpiliśmy też z wnioskiem do dostawcy paliwa o ponowne przedstawienie dokumentacji. Certyfikat paliwa jest zgodny z wymogami lokomotyw Gama. Warto więc jeszcze przez chwilę wstrzymać się z opiniami – napisała Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze