Hiszpańska firma CAF podpisała kontrakty z brytyjskimi przewoźnikami

Foto: Zespół trakcyjny firmy CAF w barwach Arriva Rail North

Hiszpańska firma CAF podpisała kontrakty na produkcję dwóch flot pojazdów opartych na platformie Civity z należącym do Deutsche Bahn brytyjskim operatorem Arriva Rail North oraz firmą Eversholt Rail Group oferującą usługi finansowania. Pociągi Civity mają przewozić pasażerów w Północnej Anglii. Departament Transportu przyznał niedawno Arrivie koncesję na prowadzenie usług kolejowych w ramach pakietu Northern Rail. 
Umowa obejmuje 50 mln pociągokilometrów do wykonania od 1 kwietnia 2016 r. przez 9 lat. Zakres kontraktów z CAF na dostawę taboru do obsługi Northern Rail obejmuje pojazdy spalinowe i elektryczne. W sumie zamówiono 31 trzyczłonowych i 12 czteroczłonowych zestawów elektrycznych oraz 25 dwuczłonowych i 30 trzyczłonowych zestawów spalinowych. W sumie oznacza to 281 wagonów (członów) pasażerskich. Będą wykorzystywane do przewozów podmiejskich i regionalnych z prędkością do 160 km/h. Poza dostawą taboru kolejowego kontrakty zawierają usługi wparcia technicznego i logistycznego dla obu flot pojazdów. Zsumowana wartość obu kontraktów wynosi 740 milionów euro. To aktualnie największe zamówieniem CAF w Europie. Dzięki niemu portfel zamówień CAF urósł do ok. 5,5 mld euro. Producent poinformował, że projekt ma "strategiczne znaczenie dla CAF na rynku brytyjskim, gdzie wielu innych operatorów planuje odnowienie swoich flot pojazdów kolejowych w nadchodzących latach". To pierwsze kontrakty hiszpańskiego producenta zawarte z grupą Deutsche Bahn. Jak czytamy w informacji CAF, grupa Deutsche Bahn "obsługuje więcej pociągów, niż jakikolwiek inny operator kolejowy w Europie i jest jednym ze światowych liderów wśród firm przemysłu kolejowego." W ostatnich latach firmie CAF udało się rozszerzyć działalność w Wielkiej Brytanii. W latach 90 CAF dostarczył pociągi dla Northern Spirit i połączenia Heathrow Express pomiędzy lotniskiem, a stacją Paddington w Londynie. Poza tym zrealizował projekty dla NIR (Koleje Irlandii Północnej) obejmujące dostawy taboru i usługi utrzymania, czy dostawy tramwajów dla Edynburga i Birmingham. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze