Koleje Dolnośląskie chcą kupić 13 nowych składów ETZ

Impus (Newag) w barwach Kolej Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na wykonawcę dokumentacji z wnioskiem o dofinansowanie zakupu 13 nowych ezt czyli elektryczny zespół trakcyjny. Z dokumentacji przetargu wynika, że Koleje Dolnośląskie chciałyby powiększyć swój inwentarz o 13 pojazdów 5-członowych. Takie pociągi z nowosądeckiego Newagu, w ilości 12 sztuk, w Polsce posiadają jedynie Koleje Mazowieckie. 
Obecnie kursują one na trasie z Warszawy do Skierniewic. – Taka długość najlepiej będzie odpowiadać naszym potrzebom przewozowym. Uważamy też, że 5 –członowe pojazdy najlepiej wpiszą się w nasze możliwości serwisowe, które dotyczą długości hal i stanowisk a także długości peronów. Dłuższych nie planujemy kupować, uważam, że odpowiedzią na ewentualne większe potoki pasażerskie niż zdołamy pomieścić w 5 członach, oprócz dogęszczenia rozkładu jazdy, są już piętrowe składy push&pull – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich. Ten dodatkowy piaty człon ma zmieścić toaletę dla niepełnosprawnych, automat biletowy i, ewentualnie, z przekąskami. Znajdzie się tam przestrzeń dla niepełnosprawnych i na rowery oraz przestrzeń dla podróżnych z większym bagażem – powiedział Piotr Rachwalski. – Chcemy też wyposażyć pociąg w bardzo wygodne fotele, ponieważ na ten aspekt bardzo zwracają uwagę pasażerowie – dodaje. Jednostki mają posłużyć do wzmocnienia połączeń na obecnie obsługiwanych liniach do Rawicza, Legnicy i Jeleniej Góry i innych, a także w kierunku Kłodzka i Czech. – Oprócz wzmocnienia linii oczekujemy, że do czasu zakończenia projektu zrewitalizowana zostanie linia 289 i wówczas nowym taborem uruchomione zostaną połączenia w cyklu godzinnym z Wrocławia do Lubania i ewentualnie dalej do Głogowa przez Rudną. Chcielibyśmy, w miarę budowy nowych stacji we Wrocławiu, nieco zmienić rolę Wrocławia głównego, ze stacji docelowej na stację przelotową. Będzie to sprzyjać rozwojowi kolei aglomeracyjnych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze