Koleje Francuskie SNCF przetestuje bramki na peronach

Foto: SNCF
Koleje Francuskie SNCF zainstalowały na dwóch stacjach bramki, wpuszczające na perony tylko osoby posiadające ważny bilet na dany pociąg. Testy pokażą, jak takie rozwiązanie się sprawdza oraz który z testowanych systemów jest najlepszy. Bramek w kolejnych latach przybędzie na stacjach obsługujących pociągi TGV. 
Do przetestowania nowego rozwiązania zamontowano bramki przy wejściach na cztery perony - na paryskiej stacji Montparnasse oraz na stacji Saint-Charles w Marsylii. 
Rozpoczynające się 11 stycznia testy mają za zadanie pokazać, jak sprawdzają się systemy dostarczone łącznie przez cztery podmioty: Thales, IER, Scheidt & Bachmann oraz Xerox. Jeden z tych dostawców zostanie wyłoniony jako dostawca systemu bramek dla peronów obsługujących pociągi TGV w całym kraju. Na innych stacjach szybkiej kolei bramki mają pojawiać się w ciągu kolejnych dwóch lat. Zamontowane w ramach testów urządzenia są wyposażone w specjalne czytniki, które są w stanie zidentyfikować zarówno tradycyjne bilety papierowe, bilety elektroniczne wyświetlane na smartfonach, jak i bilety zakodowane na kartach elektronicznych. W przeszłości testowano już inne rozwiązanie - pracownicy przewoźnika prowadzili kontrole biletów jeszcze przed wejściem pasażerów na pokład. To rozwiązanie jednak nie sprawdziło się. Tymczasem z badań przeprowadzonych na zlecenie francuskiej kolei wynika, że 88% pasażerów wolałoby, aby kontrola biletów była prowadzona jeszcze przed wejściem na pokład pociągu. SNCF liczy, że poza spełnieniem postulatów podróżnych, uda się dzięki bramkom choć częściowo ograniczyć dostęp do pociągów pasażerom jeżdżącym bez biletów. Z tego tytułu - jak szacuje przewoźnik - roczne straty w obrotach mogą sięgać nawet 300 mln euro. Źródło: SNCF/ Rynek Kolejowy

Komentarze