Koleje Śląskie wyemitują obligacje, które posłużą na zakup nowego taboru

Pesa – 27WEb (Koleje Śląskie)
W ciągu najbliższych kilku tygodni Koleje Śląskie wyemitują obligacje, a zebrane w ten sposób środki posłużą przewoźnikowi na sfinansowanie zakupów nowego taboru, który ma zostać zamówiony w przygotowywanym postępowaniu przetargowym oraz wykup sześciu pociągów bydgoskiej Pesy – 27WEb. 
Wszystkie czynności prawne związane z tą operacją są już praktycznie dopięte na ostatni guzik. Łączna liczba obligacji zaprojektowanych do wyemitowania to 457 236 sztuk, przy czym Program Emisji Obligacji jest podzielony na: Zadanie nr 1, czyli sfinansowanie wykupu pojazdów od PESY – wartość z podatkiem VAT oraz Zadanie nr 2, które ma sfinansować zakup nowych pojazdów – również wartość z podatkiem VAT. Spółka zachowuje jednak sobie prawo podjęcia decyzji co do ostatecznej wielkości Programu. Wartość nominalna jednej obligacji to 500 zł – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Koleje Śląskie Sp. z o.o. O ile zadanie nr 2 jest jasne i klarowne, o tyle zadanie numer 1 wymaga kilku słów wyjaśnienia. Mówiąc prostymi słowami – wspomniane jednostki Pesa 27WEb to te, które doskonale znają już szczególnie pasażerowie linii S1 Gliwice – Częstochowa. Te sześcioczłonowe pojazdy trafiły do KŚ na początku 2013 roku, choć miało się to stać do końca 2012 roku, na podstawie umowy, która otwierała przewoźnikowi prawo ich używania w formie dzierżawy przez trzy lata z obowiązkiem wykupu po tym terminie. Taki właśnie okres mija od pojawienia się na naszych torach pociągów Pesa 27WEb, nadszedł więc czas finalizacji zawartej umowy. Zawarty wtedy kontrakt opiewał na 219 mln złotych netto i teraz śląski przewoźnik ma do zapłaty sporą część tej należności, pomniejszonej o płacone na rzecz producenta z Bydgoszczy przez cały okres umowy opłaty dzierżawne. Wracając do obligacji. Termin ich emisji, a co za tym idzie, możliwości ich wykupu zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku tygodni. Program ma lekkie opóźnienie, jednak przesunięcie terminu składania ofert wniknęło z ilości danych koniecznych do przygotowania i wewnętrznych procedur poszczególnych banków. Zarząd spółki prowadzi jeszcze końcowe negocjacje w tej sprawie. Jak podkreślają przedstawiciele KŚ, całe przedsięwzięcie zostało szczegółowo przeanalizowane i uwzględnione przy projektowaniu wieloletnich planów finansowych i biznesplanu spółki, który został zatwierdzony przez organy spółki czyli zarząd, radę nadzorczą i właściciela. Źródło: Silesia Info Transport

Komentarze