Kto dostarczy 250 pociągów do obsługi londyńskiego metra?

Alstom, Bombardier, CAF, Hitachi i Siemens – to przedsiębiorstwa, które znalazły się wśród potencjalnych dostawców na nowy tabor do obsługi londyńskiego metra. To element dużego programu, który ma usprawnić funkcjonowanie wybranych linii sieci w stolicy Wielkiej Brytanii. Projekt wnętrza i malowania nowych pociągów został zaprezentowany jeszcze w 2014 roku. Opracowali go specjaliści z Transport for London oraz specjalizująca się w projektowaniu taboru firma PriestmanGoode. 
Wiadomo, że w nowych składach metra będzie klimatyzacja. Pociągi będą miały również szersze drzwi, które znacznie usprawnią wymianę pasażerów. Pociągi będą bezprzedziałowe. Zarządca londyńskiego metra chce, by oferenci przedstawili swoje propozycje do połowy roku, podczas gdy zamówienie ma być ostatecznie rozstrzygnięte jesienią roku 2017. Wówczas pierwsze pociągi, według wstępnych przymiarek, mogłyby zostać dostarczone zamawiającemu na początku roku 2020. Nowe składy mają zostać przeznaczone do obsługi czterech linii londyńskiego metra. 100 pociągów trafi na tory linii Piccadilly, również 100 będzie obsługiwać linię Central. 40 składów zostanie skierowanych na linię Bakerloo, a 10 pozostałych będzie wozić pasażerów linii Waterloo & City. Zasadniczy powód, dla którego londyńskie metro zdecydowało się na realizację tak dużego programu taborowego to poprawa przepustowości linii. Widoczne efekty programu będą jednak dopiero wówczas, gdy za kupnem pociągów pójdzie również modernizacja systemów sterowania ruchem na liniach, na które zostaną skierowane nowoczesne pociągi. W przypadku linii Piccadilly, nowy tabor, a także nowoczesne systemy sterowania, zwiększą możliwości metra jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów aż o 60% (o 21 tys. pasażerów więcej na godzinę). Na linii Waterloo & City liczba przewożonych pasażerów zwiększy się w ciągu godziny o ok. 7 tys. osób. Na liniach Bakerloo oraz Central może przybyć nawet o jedną czwartą podróżnych (od 9 do 12 tys. więcej przewiezionych pasażerów w ciągu godziny). Szacowany koszt ostatniego zamówienia londyńskiego metra może wynieść nawet 2,5 mld funtów. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze