PKP (PLK) inwestują w modernizację linii kolejowej między Wrocławiem a Jelenią Górą

Polskie Linie Kolejowe (PLK) inwestują w modernizację linii kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą. Tylko w tym roku wartość nakładów przekroczy 42 miliony złotych. Na odcinku pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi zostanie ułożony nowy tor i wymienione rozjazdy. Dzięki temu zwiększy się prędkość jazdy składów oraz wzrośnie dopuszczalne obciążenie pociągów towarowych. PLK zapowiadają poprawę obsługi podróżnych. 
Na stacjach w Marciszowie i Janowicach Wielkich oraz na przystanku osobowym Ciechanowice zostanie zmodernizowanych 5 peronów. Często odwiedzana przez turystów stacja w Janowicach, zostanie wyposażona w nowy system informacji. Z kolei nowe urządzenia ostrzegawcze na 7 przejazdach kolejowo-drogowych i poprawa nawierzchni na 9 skrzyżowaniach toru i drogi podniosą poziom bezpieczeństwa. W planach jest także rewitalizacja 23 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów. Poprawią się warunki na stacji w Jeleniej Górze. Modernizacja stacji pochłonie 24 mln zł. 3 perony zostaną przebudowane: będą wyższe, dzięki czemu łatwiejsze stanie się wsiadanie do pociągów. Zostaną odnowione wiaty, zamontowane nowe oświetlenie, pojawi się nowy system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Na każdym peronie pojawi się nowa nawierzchnia. W ramach umowy wymienione będą tory i rozjazdy znajdujące się w obrębie stacji. Modernizacja obejmie także przejście podziemne prowadzące na perony: przy wejściach zostaną zainstalowane windy. Dotychczasowe prace na trasie pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą skróciły podróż pomiędzy tymi miastami do 2 godzin. Zmodernizowano stacje i przystanki m.in. Wałbrzych Miasto, Wojanów, czy Smolec. Na modernizację wydano już 400 mln złotych. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych. Od grudnia ubiegłego roku do Jeleniej Góry miało kursować pendolino, w ramach przedłużenia trasy prowadzącej z Warszawy do Wrocławia. Prawdopodobnie ekspresy premium zaczną obsługiwać ten odcinek dopiero od marca. źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze