Plany inwestycyjne Przewozów Regionalnych na ten rok będą skromne

Mimo podpisania kilku umów wieloletnich z marszałkami, plany inwestycyjne Przewozów Regionalnych na ten rok pozostają skromne. Największy przewoźnik w kraju kupi dwa pociągi i zmodernizuje pięć kolejnych. Według założeń planu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych, do końca 2018 roku 60 proc. floty przewoźnika mają stanowić nowe lub całkowicie zmodernizowane pociągi. 
Pierwszym krokiem była modernizacja 21 pojazdów EN57, prowadzoną w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość tej inwestycji wyniosła ponad 160 mln zł, z czego około 104 mln zł pochodziło ze środków finansowych Unii Europejskiej – informowała spółka w podsumowaniu roku 2015. Potrzeby przewoźnika są jednak ogromne. Jego zasoby taborowe to przede wszystkim ponad 800 zespołów trakcyjnych (w tym 700 własnych, resztę użyczają marszałkowie). Średni wiek taboru wynosi 35 lat. Biorąc to pod uwagę, plany inwestycyjne na ten rok są wyjątkowo skromne, nawet jeśli restrukturyzacja zakłada znaczną redukcję zasobów taborowych.– Plan zakłada kupno dwóch pojazdów, jednak jeśli będziemy dysponować większymi funduszami, liczba może być większa – potwierdza rzecznik Przewozów Regionalnych Michał Stilger. Nowe pojazdy pojawią się na torach w 2017 roku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze