Pociągi pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem przyspieszą

O blisko pół godziny skrócono czas przejazdu ekspresów na 60-kilometrowym odcinku linii kolejowej łączącej Wrocław z Poznaniem. Na objętej modernizacją trasie pomiędzy Wrocławiem a Rawiczem poprawiło się także bezpieczeństwo ruchu a także obsługa pasażerów na położonych pomiędzy obydwoma miastami wyremontowanych stacjach i przystankach. Powstały także nowe przystanki na terenie Wrocławia: Różanka i Grabiszyn. 
Przebudowane zostały przejazdy kolejowo-drogowe, rozjazdy oraz nowe wiadukty. Poprawiono ochronę środowiska dzięki budowie kilkunastu kilometrów ekranów chroniących przed hałasem oraz kilkudziesięciu separatorów dla ochrony czystości wód. Kluczową inwestycją było jednak wybudowanie Lokalnego Centrum Sterowania we Wrocławiu Popowicach. Inwestycja jest częścią szerokiej modernizacji dolnośląskiego odcinka linii E 59. 
Obecnie ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych na dolnośląskim odcinku trasy Wrocław – Poznań obsługują nowoczesne systemy komputerowe, które zastąpiły dziewiętnastowieczne dźwignie i dwudziestowieczne urządzenia elektromechaniczne, ulokowane na kilkunastu nastawniach. Teraz trzech dyżurnych z jednego miejsca steruje ruchem pociągów, w tym na 4 przebudowanych stacjach: Skokowa, Żmigród, Oborniki Śląskie, Wrocław Osobowice. Obsługa centrum wykorzystuje pulpit sterowniczy, gdzie na kilkunastu monitorach pokazywany jest ruch pociągów oraz zabezpieczenie przejazdów kolejowo - drogowych. Można stamtąd automatycznie przekazywać komunikaty na stacjach i przystankach, zdalne sterować oświetleniem i ogrzewaniem rozjazdów. Linia Wrocław – Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej: magistrala E 59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka magistrali zwiększy się przepustowość linii oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59. Zakłada się, że lepiej rozwinięta infrastruktura zwiększy atrakcyjność inwestycyjną regionu, ułatwi wymianę handlową i transport towarów. Źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze