Portugalskie Pendolino muszą przejść dokładne przeglądy techniczne

Comboios de Portugal chcą pożyczyć od Hiszpanów pociągi serii 120, które miałyby czasowo zastąpić składy Pendolino. Po 15 latach eksploatacji portugalskie Pendolino muszą przejść pogłębione przeglądy. Portugalczycy muszą wyłączyć z ruchu część składów ze względu na konieczność wykonania kompleksowego przeglądu i odświeżenia wnętrza pociągów, które pasażerów wożą już od 15 lat. 
Zlecenie to wykona firma EMEF, największa portugalska firma wykonująca usługi utrzymania taboru kolejowego. CP posiadają 10 sześciowagonowych składów Pendolino, nazywanych Alfa Pendular. Wszystkie posiadają wychylne pudła i w ruchu liniowych korzystają z tego udogodnienia poruszając się z prędkością maksymalną 220 km/h. Pudła pociągów są nieco szersze niż np. w tych kursujących w barwach Kolei Czeskich. Ich poszerzenie umożliwiała szerokość torów w Portugalii, wynosząca 1668 mm. Pendolino należące do CP łączą Bragę, Porto, Lizbonę i Faro. Comboios de Portugal chciałyby pożyczyć od Renfe 4 lub 5 czteroczłonowych pociągów serii 120, które w Hiszpanii obsługują linie dużych prędkości na krótkich i średnich dystansach. Wyprodukowano je w 2004 a w regularnym ruchu znajdują się od 2006 roku. Pociągi wyprodukowane zostały przez CAF i mogą poruszać się z prędkością do 250 km/h i, co ważne, posiadają automatyczny system dostosowujący rozstaw kół do szerokości torów, dzięki czemu ich kursowanie w Portugalii nie powinno napotkać problemów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze