Siemens: jest zapotrzebowanie na lokomotywy wielosystemowe

Na chwilę obecną Siemens wyprodukował 9 lokomotyw Vectron dla PKP Cargo, 3 są dostarczone, 3 kolejne są w fazie finalnego montażu. Zgodnie z kontraktem 3 następne lokomotywy zostaną przekazane PKP Cargo do końca lutego bieżącego roku. Następne 3 lokomotywy przewoźnik otrzyma z końcem lipca, kolejne 3 z końcem sierpnia. Do tego czasu będzie dysponował 12 lokomotywami. 
Produkcja pudeł i ostoi elektrowozów odbywa się w Monachium, wózki do lokomotyw produkowane są w Austrii w zakładzie w Grazu. Później w Monachium odbywa się zespolenie tych elementów i montaż osprzętu elektrycznego. Lokomotywy, które Siemens dostarczył do poznańskiej bazy PKP Cargo, są trójsystemowe. Ostatnie trzy pojazdy w ramach zamówienia na 15 elektrowozów, będą czterosystemowe, z dodatkowym systemem zasilania 1,5 kW prądu stałego.

– Zainteresowanie lokomotywami wielosystemowymi jest bardzo duże, szczególnie mocno widać to na rynku austriackim i niemieckim. Na przykład Austriacy rozpisali ostatnio przetarg na 200 lokomotyw różnego typu w planowanej umowie ramowej. Rynek jest więc naprawdę dynamiczny, coraz więcej towarów w tej części Europy przewozi się koleją – ocenił Przemysław Okoń. – Wiemy, że tabor eksploatowany w Polsce ma nierzadko powyżej 35 lat, więc te lokomotywy z racji wieku będą wycofywane. Jeśli przewoźnicy chcą być konkurencyjni na rynku, muszą inwestować w tabor nowoczesny. Są oczywiście dwie drogi do zdobycia nowych lokomotyw: albo leasing, dość popularny na rynku polskim, albo droga PKP Cargo, poprzedzona badaniami rynkowymi i biznesplanem, która kończy się zakupem lokomotyw na własność. Źródło: Siemens, PKP Cargo, Rynek Kolejowy

Komentarze