Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania

Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw, którymi PKP Cargo będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, przyjechały w poniedziałek 11 stycznia do Poznania. Lokomotywy te będą przechodzić dalsze testy w Polsce, a do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo.  
W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów, którzy poprowadzą elektrowozy. Vectron w PKP Cargo jest oznaczony jako EU-46. Do Polski trafiły lokomotywy o numerach 501, 502 i 503. Kolejne testy tych maszyn zostaną przeprowadzone w lokomotywowni na poznańskim Franowie. Do końca stycznia Vectrony będą poddane wielu czynnościom, po których nastąpią odbiory końcowe. Główne działania po stronie PKP Cargo skoncentrują się na szkoleniach personelu: maszynistów i osób odpowiedzialnych za analizę danych rejestrowanych na lokomotywie. Rozpoczną się także czynności związane z montażem systemów obserwacji szlaku oraz pozycjonowania lokomotyw za pomocą GPS. 
 – W najbliższych tygodniach będziemy szkolić maszynistów i wspólnie z przedstawicielami Siemensa przygotowywać lokomotywy do pracy dla PKP Cargo. W lutym trzy nowe lokomotywy ruszą w trasy – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Takie rozwiązanie umożliwiało szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie certyfikatów bezpieczeństwa za granicą (pozwolenia na samodzielne prowadzenie pociągów). 
Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami. Źródło: PKP Cargo, Foto: PKP Cargo

Komentarze